Van omg. Winterton naar Royal Natal NP 3 uur?

Wij zijn van plan om 2 nachten bij Ikosana BP lodge te overnachten in de Drakensbergen.
Ik zag dat het van daaruit naar Royal Natal NP ong. 3 uur zou zijn? Klopt dit? Googlemaps stuurt je helemaal om Sterkfontein heen, is er geen kortere weg ( of zijn op die plek alleen maar bergen en geen wegen zodat je er wel helemaal omheen moet om er te komen?)

Als het 3 uur is kunnen we beter dichterbij het park overnachten lijkt me, je zou dan alleen al 3 uur heen + 3 uur terug onderweg zijn en dan heb je nog niks in het park zelf ( waterval ed) gezien…
Iemand bekend met deze lodge ( Ikosana)?

Ik had ook nog een andere lodge gezien die veel dichter bij Royal Natal ligt; Caterpillar Catfish cookhouse, deze lijkt wat onbekender, iemand toch bekend met deze lodge?

Ligt er in augustus daar ( winterton en/ of royal natal) meestal sneeuw of is dit meer in juni/ juli over het algemeen? Dan zouden we er qua tijd nog wel wat bij op moeten rekenen…

Als je heel graag naar Royal Natal wilt zou ik eigenlijk zeggen, ga dan gewoon 2 nachten in het park zelf zitten… Hoef je niet die afstand af te leggen en kan je veel langer genieten van dit park. In augustus kan het af en toe nog weleens sneeuwen maar het is niet zo dat er altijd sneeuw ligt.

Gr. Michel

Dat was anders een goed idee geweest maar we hebben 1 overnachting in Kamberg op een paardenfarm waar we waarschijnlijk van 11 tot 2 ( vaste tijden) een rit door de drakensbergen gaan maken.

Dan zou het 4 uur zijn om tot royal Natal te rijden, wordt dus allemaal te krap voor ons… vandaar dat we Ikosana hadden uitgekozen omdat dat niet te ver is…
We zouden wel 1n kamberg, 1n ikosana en 1n royal natal kunnen doen en van daaruit terugrijden naar Johannesburg maar hadden graag nog even ergens 2 nachten gebleven zodat je niet steeds met je koffers hoeft te verkassen, uitchecken, inchecken etc…

Maar volgens velen is Royal Natal echt de moeite waard heb ik begrepen? of zijn er bij Ikosana ( 25 km van winterton) nog genoeg andere dingen in de buurt? bv cathedral peak, amphitheatre of zijn er nog andere plekken?

En kun je bij bovenstaande mooie uitzichtpunten met de auto komen ( en een korte wandeling) of moet je, om bij die plekken te komen lange hikes maken ( dit is nl niets voor ons, een uurtje lopen geen probleem maar uren de berg op klimmen is aan ons niet besteed)

Of hebben ze speciaal naar die uitzichtpunten toe ook paardentochten
( evt website?)

weet iemand of je het royal natal park aan de oostkant binnen kunt rijden of moet je helemaal om de sterkfonteindam heen ( deze weg neemt google maps automatisch)om er te komen.

Nog niet lang terug uit ZA en heb nu eindelijk weer tijd om dit forum te “doorbladeren”.

Wij zijn eind februari van Himeville (bij Sani Pass) via prachtige landschappen met een 4x4 over onverharde wegen naar Royal Natal National Park gereden en daar ook twee nachten gebleven (temidden een overweldigende natuur; alleen jammer dat we het Amfitheater slechts even konden zien door de dichte bewolking). Ter plaatse wilden we vooral wat uitrusten van de voorbije dagen maar hebben toch een paar korte wandelingen gemaakt. Thendele chalets zijn niet echt goedkoop maar goed uitgerust met eigen braaiplek, terras en (hopelijk) fantastisch uitzicht. Hier http://www.africasafari.co.za/info/tendele.htm alvast een indruk. Geen idee hoe het daar in de winter is!

Op een gegeven moment kwamen we in Winterton terug op het asfalt. Van daaruit de R74 op (richting Harrismith). In ieder geval voorbij Bergville en Woodford rijden, maar ipv verderop een hele omweg rond Sterkfonteindam te rijden, kan je links afslaan bij Langkloof en na een twintigtal km (weg geasfalteerd maar veel gaten/putten dus snelheid aanpassen) kom je dan vanzelf uit bij Royal Natal National Park (er staan onderweg ook nog wegwijzers).
Ik snap echt niet hoe men bij RNNP geraakt als men rond Sterkfonteindam rijdt… en trouwens in Google Maps kan men best zoeken naar “Natal Drakensberg National Park”.

Als je RNNP uitrijdt en via Golden Gate richting Jo’burg wil rijden (een echte aanrader qua natuurschoon) moet je wèl rond Sterkfonteindam. Een lunchstop in het leuke dorpje Clarens is dan eveneens een must.

Geniet die land!