Hoi allemaal,
In juli vertrek ik met mijn vriend voor een ruime drie weken naar Maleisië. Ik heb me al flink zitten inlezen op diverse fora en de Lonely Planet wordt ook al aardig doorgeploeterd. Inmiddels heb ik een punt bereikt waarop ik al zoveel heb gehoord en gezien dat ik niet meer zo goed kan kiezen.
De eerste paar dagen zijn inmiddels vastgelegd. We vertrekken 9 juli vanaf Düsseldorf en komen op 10 juli 's avonds aan in KUL. We willen 11 juli gebruiken om een dagje de stad te verkennen, voordat we de 12e ('s morgens vroeg) doorvliegen naar Sandakan. Omdat we de 10e heel laat aankomen en de 12e heel vroeg weer op het vliegveld willen zijn, wil mijn vriend graag een hotel dichtbij het vliegveld. Mij leek het juist logischer om in de stad te zitten. We willen daar tenslotte ook nog een dagje rondlopen. Wat vinden jullie?
Van 12 tot 14 jullie hebben we een jungle resort aan de Kinabatangan geboekt. Vanaf daar wordt het lastig. Ik zat te denken aan:
14/15 juli - nachtje in kota kinabalu
15-18 juli - Mulu NP
18-20 juli - Niah
20-23 juli - Bako NP
Vanaf hier hebben we eigenlijk twee opties. Optie 1:
Vanaf Kuching naar Singapore, dan een paar dagen naar de Tioman eilanden en dan via Melaka terug naar KUL (we vertrekken 1 augustus weer).
Optie 2: vanaf Kuching naar de Cameron Highlands. Dan via lake Kenyir richting de Perhentians en vervolgens terug naar KUL.
Welke route zouden jullie kiezen? Zijn er nog bestemmingen die ik moet toevoegen of juist schrappen? Ik ben erg benieuwd naar jullie advies.