Wij gaan in januari 2011 3 rondreizen maken (rondom Salta, rondom Bariloche en rondrom El Calafate).
In Zuid-Afrika, waar we ook grote rondreizen hebben gemaakt, hadden we veel plezier van een kaart van TomTom (One XL).
Heeft iemand ook zo’n kaart van een vakantie overgehouden, die op mijn apparaat kan worden gezet?
Heb je overigens een routeplanner nodig op rondreizen in Argentinië)?
ik heb geen kaart voor je Tamtam, maar als je gaat rijden in Argentinië kun je echt niet zonder is mijn ervaring, terwijl ik vind dat je in Nederland best zonder kan. Je geraakt hopeloos verloren daar. Het valt altijd op als het WEL goed bewegwijzerd is…
oh ja, voor weinig extra kun je daar een garmin huren bij je auto, is misschien ook een optie.
Tja voor de Tomtom zijn er voor zover ik weet geen sites die gratis gpskaarten aanbieden. Voor de Garmin wel.
Sorry ddat ik je tegen ga spreken Hans, maar ik vind dat je in Argentinie toch wel goed zonder GPS kunt. Ik heb tussen 1986 en 2008 tot ik pas een GPS kocht, heel wat kms afgelegd in Argentinie en ben toch nooit verdwaald… De Firestone kaarten van Argentinie zijn super (te koop oa bij de tijdschriftkiosken in grote steden), bevatten ook veel stedenplattegronden. Maar uiteraard is t met de GPS wel heel wat makkelijker, dat dan weer wel
Ik heb - via marktplaats overigens - iemand getroffen, die zijn kaart wilde verkopen (voor € 20,–). Ik ben er erg blij mee en ga hem in januari 2011 in Argentinië uitproberen. Als hij goed bevalt, kan ik er t.z.t. weer iemand anders mee helpen.
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Hallo
We willen eind oktober een reis door Argentinië gaan maken. We gaan per auto/camper. Maar nu zijn we op zoek naar een Garmin of Tomtom met kaarten van Argentinië/Chili.
Wie kan ons hierover informatie geven of wilt kaarten aan ons verkopen.
Mees en Ria van Wijngaarden
Ik zag zojuist een oud bericht over navigeren in Argentinie. Hoe is de trip bevallen? Nergens verdwaald? Wij willen in november een maand gaan rond trekken en zeer geinterresseerd in jullie tom tom. Ik hoop op een reactie van U! Groetjes Frank Markerink (0620817100) Frankmarkerink@home.nl
Ik reis al 10 jaar rond in Argentinie en adviseer of papieren kaarten te kopen of bij de auto ook een navigatiedevice te huren. Dat kost eennpaar euro per dag extra. Ik heb tot nu toe altijd een Garmin erbij gekregen. De kaarten van Garmin zijn completer dan de kaarten van TomTom ( jan. 2012). Ook de POIs van Garmin zijn completer ( benzinestations). Dat laatste is belangrijk omdat er af en toe brandstofschaarste is en je een tweede benzinestation moet calculeren als de eerste is uitverkocht.
Als je veel in Patagonie gaat rondrijden dan kun je daar zeker zonder navigator, er zijn gewoon heel weinig wegen. Koop een kaart en plan obv de afstanden en neem een kompas mee. Is eigenlijk ook veel leuker.
Steden zijn heel makkelijk. Zowat alles is eenrichtingsverkeer en alles een grid van blokken. Navigeren is x naar links en y omhoog…
Tenslotte. Als je verdwaalt in een stad, rij naar plaza San Martin en vraag de weg. Werkt in elke stad.
Op zich ben ik het met het laatste commentaar van M. Lammerse eens, maar … met een tomtom of Garmin is het veel gemakkelijker, zeker als je alleen in Pantagonië zou willen verblijven (leeg land daar met maar heel weinig wegen), maar naar mijn men ing zou het zonde zijn, als je de rest van Argentinië zou laten liggen.
Huren van een GPS zou ik afraden. Gewoonweg veel te duur. Neem je eigen apparaat met kaartje van Argentinië mee. Het rijdt zoveel rustiger, zeker als je georganiseerd (dus van hotel/guesthouse naar hotel/guesthouse) rondreist.
Wij verbleven eerst een aantal dagen in Buenos Aires (met prachtige rondleiding; naam van particuliere gids kan ik doorgeven, wie daar geïnteresseerd mocht zijn) reisden eerst in Pantagonië, vervolgens het midden van het land (omgeving Bariloche) en tenslotte in het noorden (Salta, Cachi, Cafayate). Er valt ongelooflijk veel over te vertellen. Een prachtig land. Wij willen volgend jaar weer terug.
Wat betreft de Tomtom-kaart, daar kom ik in de tweede helft van februari nog op terug, hr. Markerink. Ga nu n.l. eerst met vakantie 14 dagen. Ga je rondreizen? Met eigen vervoer?
@ Tromviel. Lekker yoh terwijl je over vakantie praat ook gewoon er weer even tussenuit te gaan! Wij zijn inderdaad van plan om zelf rond te gaan trekken. En dan wel door geheel Argentinie. We hebben maar een maand de tijd dus we zullen wel het een en ander al in Nederland vast moeten leggen. Ook zullen er wat binnelandse vluchten gedaan moeten worden dus we moeten nog eens goed bekijken hoe we het gaan doen allemaal. Maar die Tom Tom kaart zou heel praktisch zijn aangezien we wel van plan zijn om er 1 mee te nemen vanuit Nederland. We hopen op nog wat praktische en leuke tips van insiders zoals U. Zijn er nog orginele logeer adressen? We zijn in de zomer in Oost Europe geweest waaronder Bosnie en Servie en in oktober in Israel. Daar hebben we toch wel getracht om regelmatig op een orginele manier te overnachten. Zo in Israel in een grote bus wat echt super vet was! Bijdeze alvast een fijne vakantie en we hopen van jullie te horen. Groetjes
Wij hadden de heer Karel van Ael, een voormalige Belgische diplomaat in Argentinië (BA). Hij past de excursie aan wat jij wilt/kunt. Wij hebben een schitterende excursie met hem gehad. Mijn vrouw was wat gehandicapt, maar daar paste hij alles op aan en daarnaast deed hij met mij weer andere dingen. Geweldig leuk.
Ik heb even contact met hem gezocht en hij doet nog steeds dat soort excursies, trouwens ook groepsrondreizen. Je kunt hem bereiken via [EMAIL=“kvanael@hotmail.com”]kvanael@hotmail.com.
Succes met hem toegewenst.