Route ZuidWest 17 dagen

Ik ben van plan om half juni samen met mijn vriendin 17 dagen naar Zuid-West Amerika te gaan.
We huren een auto.

De route die we nu voor ogen hebben is de volgende.

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - Flagstaff (lange rit)
Dag 4 Flagstaff - Page (Grand Canyon)
Dag 5 Page - Page (Monument Valley, Horseshoe Bend)
Dag 6 Page - Zion (via Bryce Canyon)
Dag 7 Zion - Las Vegas (Zion NP)
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop (Death Valley)
Dag 10 Bishop - Yosemite NP
Dag 11 Yosemite NP
Dag 12 Yosemite - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Santa Barbara
Dag 15 Santa Barbara - Redondo Beach
Dag 16 Redondo Beach
Dag 17 LAX - Amsterdam

Ik vind het moeilijk in te schatten, hoeveel tijd er nodig is om de NPs redelijk te bezichtigen.
En of er ergens niet wat beter kan met de route, zodat een aantal lange reisdagen wat worden ingeperkt.
Wellicht is het dan noodzakelijk om een bepaalde bezichtiging te laten vallen (de reisduur staat namelijk vast).

We willen op het laatst nog even wat talmen op het strand (Redondo Beach), voor we weer naar huis vliegen.

Graag van de Amerikakenners enige tips over mogelijke valkuilen, hiaten of verbeteringen in de route, of anders eventueel een bevestiging dat het een redelijk schema is.

Groeten,

Jasper

Hi
17 dagen is eingelijk wat kort voor een dergelijk rondreis maar je zal het er mee moeten doen.
Flagstaff ligt niet op de route. Probeer een reservering te maken in GCNP www.grandcanyonlodges.com maar LA naar GC neemt al 8-9 uur.
Monument Valley ligt nog 2.5 uur van Page af. De weg naar Page us89 is ten zuiden van Page afgesloten dus je moet toch al richting MV rijden. Ik zou daar een nacht blijven en de volgende dag naar Page voor 1 overnachting.
Page-Zion via Bryce is ook al zo iets. Je tijd voor Bryce zal maar heel beperkt zijn en je tijd voor Zion ook. Meestal raden we al 2 nachten Zion aan. Tussen SF en LA zou ik gaan overnachten in Cambria en de tijd nemen voor het mooiste stuk tussen Monterey en Cambria. San Francisco naar Santa Barbara langs de kust neemt al zo’n 8 uur zonder te stoppen. Een strandvakantie kan je ook elders doen. Zou niet mijn keus zijn bij zo’n korte trip.
Yeehaw

Dank Yeehaw, na wat meer research zit ik nu op het volgende schema…

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - Williams (lange rit)
Dag 4 Williams - Kayenta (Grand Canyon)
Dag 5 Kayenta - Kanab (Monument Valley, Horseshoe Bend en/of Antelope Canyon)
Dag 6 Kanab - Zion (via Bryce Canyon)
Dag 7 Zion (Zion NP)
Dag 8 Zion - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Lone Pine (Death Valley)
Dag 10 Lone Pine - Yosemite NP
Dag 11 Yosemite NP
Dag 12 Yosemite - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Cambria
Dag 15 Cambria - Redondo Beach
Dag 16 Redondo Beach
Dag 17 LAX - Amsterdam