Route voor 3,5 week Australie

Hallo forumers,

Mijn vriend en ik willen in de maand oktober 3,5 week door Australie reizen. Nu zijn wij enthousiaste backpackers en willen het liefst met een camper erop uit, maar geen idee wat nu geschikt is voor 3,5 week. Wij houden van natuur, dieren, avontuur. We vinden de typsiche toeristische dingen wat minder, outback spreekt ons ook erg aan. En eindigen met een aantal dagen kust / strand om te relaxen. W

e hebben al een en ander uitgezocht en vrienden / kennissen gevraagd om feedback, maar iedereen geeft weer andere dingen aan, lastig! Zo veel moois, zo veel keus.

Nu hebben wij het volgende bedacht:

• Vanuit A’dam vliegen op Darwin
  • Dag of 4 Darwin en omgeving doen (natuurpark etc.)
  • Vanuit Darwin naar Brisbane vliegen
  • Met een camper van Brisbane naar Cairns rijden (2,5 week)
  • Onderweg doen we dan Frasier Island, Hervey Bay, Whitesunday islands (misschien een boottocht van 2 nachten), Cairns, Port Douglas, Daintree RF en Great Barrier Reef.
  • Terug naar huis vanuit Cairns

Sydney en omgeving slaan we dus over. Ook al lees ik er veel enthousiaste verhalen over, we zien toch liever het echte Australie.

Is dit haalbaar in 3,5 week? Is dit een aan te raden route? Zien we hier het echte Australie waaronder de outback of kunnen we dan toch beter wat anders doen?

Ik hoor heel graag wat jullie er van vinden!

Elise

Als je op Darwin vliegt, zou ik niet teveel dagen in Darwin zelf verspillen (prima voor een dagje jetlag uitslapen, maar verder aardig saai). Zo snel mogelijk naar Kakadu en Litchfield National Park. Ik zou hier persoonlijk zeker een week voor uittrekken, en dan kun je van Darwin wellicht op Cairns vliegen voor je plannen aan de veel drukkere oostkust.

Hallo Elise,

zoals Ruud al zegt, Darwin zelf is weinig aan. Afhankelijk van wanneer je aankomt zou je naar de Mindil Markets ( http://www.mindil.com.au/ ) kunnen, dat is wel leuk. En als je inderdaad een dag of vier wilt uittrekken, zou ik of Kakadu of Litchfield doen. Zelf zou ik Litchfield doen, iets compacter en met veel mogelijkheden. Australiërs noemen Kakadu wel Kakadon’t maar er is genoeg te zien, Ubir, Nourlangie Rock, Jim Jim en Twin Falls en niet te vergeten de Yellow Waters cruise.

En inderdaad, vliegen op Cairns is beter, dan heb je onderweg naar Birisbane 's middags de zon achter je. Die gaat in Australië via het noorden van het westen naar het oosten ;-).
Cairns - Brisbane kan ik tweeënhalve week ahet houdt niet over. Een tip: maak een dagplanning, dan kom je er vanzelf achter.
Groet,
Willem

Ik heb zelf in oktober/november ongeveer even lang (3,5 á 4 weken) de tijd om te reizen in Australië. Mijn route wordt waarschijnlijk globaal dat ik vertrek vanuit Adelaide, daar een auto huur en via The Grampians naar Melbourne rijd. Vervolgens vlieg ik vanaf Melbourne (daar blijf ik verder niet) naar Sydney. Na een paar dagen Sydney reis ik via de oostkust naar Brisbane. Misschien dan nog tijd om Fraser Island te bezoeken. Vanaf Brisbane vlieg ik weer naar huis.

Veel succes met je plannen!
George

Hallo George,

ik ben wel benieuwd naar je route en vooral je tijdschema. Je wilt wel heel veel in de betrekkelijk korte tijd. Jammer ook dat je gaat vliegen van Melbourne naar Sydney. De weg door de Victorian Alps/Snowy Mountains is waanzinnig mooi. En als je toch gaat vliegen, boek dan die vlucht zo vroeg mogelijk als je het nog niet hebt gedaan.
Groet,
Willem

Dag Willem,

In het topic dat ik hier een tijdje geleden over opende, was je iets enthousiaster ;-).

Dit worden grofweg route en tijdschema:
Vanuit Adelaide (1 dag) een auto huren en dan via The Grampians en Great Ocean Road naar Melbourne (6 dagen). Binnenlandse vlucht naar Sydney (5 dagen), en dan het stuk naar Brisbane incl. Fraser Island-tour van 3 dagen (totaal 13 dagen).

De vlucht van Melbourne naar Sydney heb ik al geboekt. Het stuk tussen die 2 steden lijkt me inderdaad ook erg mooi, maarja, keuzes maken he…

[quote=“George86, post:6, topic:153131”]

Dag Willem,

In het topic dat ik hier een tijdje geleden over opende, was je iets enthousiaster ;-).

Tja, ik heb te veel ‘klanten’ hier op het forum. Was ons overleg van juni even kwijt. Maar ook toen zei ik al dat je wellicht wat tijd kon winnen in Sydney en op Fraser Island :wink: Ben je er wat de autohuur betreft al uit? Anders heb ik nog wel een tip voor je maar die stuur ik wel in een PB. Ik weet niet of je hier ‘reclame’ mag maken voor een bepaald bedrijf.
Groet,
Willem

Handige app voor Queensland