Route Thailand en Maleisie

Haallo!
Nog 4 weekjes en dan zitten we in het vliegtuig, op weg naar ons grote avontuur! >>>
Voor het eerst een maand backpacken door Thailand en Maleisie… Deze topic daarom ook maar even bij Maleisie gezet.
We hebben grofweg een route opgesteld, omdat we veel willen in relatief weinig tijd hebben we toch maar een beetje een schema gemaakt.
Hebben jullie er tips over?? Echt alle tips en opmerkingen zijn welkom, we zijn nog erg onervaren, dus horen het graag.

Dag 1 en 2 Bangkok verkennen (oa fietstoch maken)
Dag 3 naar Ayutthaya en vanaf daar naar Kanchanaburi
Dag 4,5,6 Kanchanaburi en erawan watervallen
Dag 7 naar de drijvende martk.
Dag 8 vlucht van Bangkok naar Surat Thani om met de boot naar Koh Tao te gaan.
Dag 9, 10, 11, 12, 13 Koh Tao (duikbrevet halen)
dag 14 naar Phuket
Dag 15 Phuket
Dag 16 van Phuket naar Penang met het vliegtuig
dag 17 Penang
Dag 18 van Penang naar Cameron Highlands
dag 19. 20 Cameron Highlands
Dag 21, 22, 23 Taman Negera
Dag 24 vertrek van Taman Negera naar Kuala Lumpur
Dag 25, 26 Kuala Lumpur
Dag 27 van Kuala Lumpur naar Melaka
Dag 28 Melaka
Dag 29 naar Singapore
Dag 30 Singapore- terug naar huis

Hoi,

Spannend dat jullie over een paar weken voor het eerst gaan backpacken in Thailand/Maleisie !

Maar als het jullie eerste keer Thailand/Maleisie wordt, dan denk ik persoonlijk dat jullie wel erg veel willen in 4 weken. Helemaal als je nog nooit in Thailand geweest bent, kan je hier makkelijk 4 weken doorbrengen, het land is zo groot en er is genoeg te zien en te doen.

Hebben jullie er bijvoorbeeld niet aan gedacht om nog naar Ayutthaya te gaan ? Of naar het prachtige noorden van Thailand (omgeving Chiang Mai, Mae Hong Son, Chiang Rai) ?

Grt.

Dave

Met welke maatschappij willen jullie trouwens van Phuket naar Penang gaan vliegen ?

We hebben tickets gevonden via www.fireflyz.com. Nog niet geboekt, maar waren lekker goedkoop.
De andere vlucht (Bangkok Surat Thani) hebben we gevonden via Airasia.com

Jaa tis veel in een maand, dat dacht ik al. Maar als je zo kort gaat, moet je keuzes maken. We hebben er daarom voor gekozen om niet naar het noorden te gaan, maar de combi met Maleisie te maken.

Hallo,

hou wel even rekening met Fireflyz dat ze vaak vertraging hebben en hun tijden veranderen zonder dat ze je daar over informeren. Verder cancelen ze ook vaak vluchten.
Dus kijk 1 dag voordat je vertrekt nog even op hun website om te kijken of er niets veranderd is.

Het zal veel reizen worden en best wel vermoeiend zijn vooral omdat je zoveel gaat doen in die 4 weken. Ik zou zoals Dave al aangeeft minder doen en dan in Thailand blijven rondreizen.

gr van Moira

Is dat echt zo van Fireflyz, dat is niet handig. Zijn er andere maatschappijen die deze vlucht ook maken??

Hallo,

Ja het is algemeen bekend van Firefly dat het gebeurt. Wij hadden een vlucht pas geleden van Langkawi naar Penang. We moesten dit wel vliegen omdat we anders onze aansluiting niet zouden gaan halen. Ik check altijd 1 dag voor vertrek even de vlucht ik deed het ditmaal 3 dagen van tevoren. Toen bleek dat de tijd veranderd was van 10 uur vertrekken naar 12.30 uur zonder mij te informeren.
Ik heb toen mijn hotel laten bellen om dit te checken en het bleek inderdaad veranderd te zijn.
Je kunt best nog wel met z’n vliegen maar moet hier rekening mee houden.
Je kunt met Malaysia Airlines maar dan vlieg je via Kuala Lumpur. Waarom niet vanuit Kuala Lumpur naar Cameron Island dat kan ook makkelijk met de bus. Je kunt dan ook met Airasia vliegen van Phuket naar Kuala Lumpur.

gr van Moira

Is het nodig om de vliegtickters van te voren te boeken, of kunnen we dat ook gewoon daar ter plekke doen.
Woon jij trouwens op Koh Tao, of ben je daar nu?

Als ik jullie was zou ik de floating market (Bangkok)vergeten.
Ligt 80 km buiten Bangkok en is een kunstmatig aangelegd kanalenstelsel waarin wat bootjes varen en winkeltjes aan de kant die proberen hun handel aan de toeristen te slijten. Ik vond het zonde van mijn tijd…

Dan heb ik nog een vraagje… via greenwoodtravel heb ik wat leuke trips gezien. Kan je dat daar ter plekke boeken. Zo vond ik een leuke trip op Phuket. Is dat daar dan ter plekke te boeken? Zo ja hoe vind ik dat, of spreekt dat daar allemaal voor zichzelf als ik eenmaal daar ben?

Hallo,

Je kunt het ter plekke doen maar vaak is het wel wat duurder dan van tevoren te boeken via internet.
Ik woon half op koh tao we zijn daar regelmatig voor 6 weken ik ben er nu voor nog zo’n 3 weken op 21 juli vliegen we naar Hong Kong.
We hebben Nederlandse vrienden die hier wonen die duikinstructeurs zijn vandaar.

gr van Moira

Greenwoodtravel zit in het Prince Palace hotel op de 14de verdieping je kunt dat allemaal bij hun regelen als je in Bangkok bent.

gr van Moira

Ik heb zelf geen ervaring met Firefly, wel van klanten positieve geluiden gehoord.

Over de genoemde floating market: buiten Bangkok is Damnoen Saduak. Ik ben het met Komprende eens dat deze markt niet de moeite waard is. Maar ook in Bangkok zelf zijn floating markets, die, kleinschaliger van opzet, naar mijn mening wel de moeite waard zijn. De beste manier om deze te ontdekken: 's ochtends vroeg een longtail nemen en de chauffeur vragen.

Wij zijn in juni jl. (PUNCTUEEL) met Firefly van Langkawi naar Penang gevlogen; kosten waren nog geen 20 euro (alleen voor belastingen - 2 personen - tickets zelf waren 0 Euro). Ook al ben ik een AirAsia-fan; Firefly verslaat AirAsia qua services op alle fronten. Op genoemde vlucht van een half uur werd een propelor-vliegtuig ingezet (van het type dat Bangkok Air ook gebruikt). Toen we op genoeg hoogte zaten, kwamen de stewardessen gelijk van hun stoeltjes los om… gratis drankjes uit te serveren. Ik ken, vooralsnog, geen enkele prijsvechter, die dit na doet. Start, vlucht en landing waren OK.

Nee hoor, ook van mijn kant niets anders dan lof voor deze dochter-onderneming van de MAS.

Groet,
Joe

PS. Ook AirAsia is in staat je in de kou te laten staan; ik moest mijn vlucht van Penang naar Bangkok omboeken omdat ze er op 10 juni 3 vluchten hebben uitgegooid - goedkope tickets werden alsnog duurder… maar zoals gezegd ik blijf AirAsia-fan, want je moet niet gelijk alles opblazen als iets een keertje tegenzit. Alle andere genoten vluchten met deze maatschappij waren namenlijk perfect.

Hallo,

Het is mijn ervaring op dit moment maar je niet informeren dat ze vertraagd zijn vind ik zelf persoonlijk niet zo netjes. Ik heb ze zelf een email gestuurd en daar word gewoon niet op gereageerd. Iemand van het hotel had al tegen met gezegd dat ik mijn vervolg vlucht een paar uur later moet boeken. We vlogen namelijk daarna van Penang naar Bangkok.
Ik ben blij dat gedaan te hebben.

Airasia heb ik nu zo’n 20 keer mee gevlogen in anderhalf jaar. We hebben 1 keer een probleem gehad met een vertraging van 3 uur. Ze hebben ons een sms gestuurd een email en gebelt. Ik vind het onwijs netjes dat ze dat doen. Nu hoefde ik geen ander vlucht te halen dus het maakte ons niet heel veel uit.

Het gaat er gewoon om dat ik het jammer vind dat ze je niet informeren op wat voor manier dan ook.

gr van Moira

Joe, ff off-topic, maar ben je al terug van je Bali-tripje ? Hoe hebben jullie het gehad ?

Hoi,
GA half januari maand naar thailland en maleisie,backpacken.Start bangkok,met de trein naar het zuiden,ko tao duiken en dan door naar maleisie.Ben benieuwd naar de ervaringen van jou,mn maleisie.Heb je een reisverslag??
Ook andere tips zijn welkom,groet

Hallo,

Mijn website is http://moira-en-joost.blogspot er zijn meer mensen met weblogs om te bekijken.