Ook mijn reis gaat komende zomer naar het westen van USA. Zou iemand er eens een blik op willen werpen om een soort van ‘tunnelvisie’ te voorkomen? Alles is welkom!
Alvast bedankt!
dag1: Amsterdam-San Fransisco
dag2: SF
dag3: SF
dag4: SF
dag5: SF- Yosimite
dag6: Yosimite
dag7: Yosimite- Death Valley
dag8: Death Valley - Las Vegas
dag9: Las Vegas
dag10: Las Vegas, Zion (enkele reizigers hebben dat al een keer gezien)
dag11: Zion- Bryce canyon
dag12: Bryce canyon- Grand Canyon
dag13: Grand Canyon
dag14: Grand Canyon - Momument valley
dag15: Monument valley (rust na lange dag rijden)
dag16: Monument valley - Mesa verda
dag17: Mesa Verda - Durango (silverton train)
dag18: Durango- Gunnisson NP
dag19: …
dag20: Gunnisson NP - Rockey mountain NP (eventueel opschruiven naar dag hiervoor)
dag21: Rockey mountains - Denver
dag22: Dever-Amsterdam
Je bent goed op weg met een mooi programma!
Afhankelijk van wat je allemaal van plan bent in en om San Francisco, denk ik dat er gerust een dag af kan (er is altijd tijd te kort, dus die dag kun je beter ergens anders investeren).
In plaats van een rustdag in Monument Valley (woestijngebied), is het wellicht leuker uitrusten bij Page (Lake Powell NP) aan het strand of in het zwembad.
Tussendoor zijn er overigens nog genoeg parken om te zien. Tussen Yosemite en Death Valley zijn er bijvoorbeeld nog Kings Canyon en Sequoia. Veel mensen pakken ook een dagje Disney of Universal Studios mee in Los Angeles.
Aan de andere kant: zorg dat je aan het einde van je reis genoeg speling hebt. Een paar uur pech onderweg met de auto is funest voor je planning en het vliegtuig missen is altijd garantie voor een hoop gezeur en extra kosten.
Bedankt voor de snelle reactie!
Je hebt mij wel tot wat inzichten gebracht. Het is wellicht inderdaad goed om een dag SF minder te doen en geen nacht in Monument Valley te blijven, maar om die ergens anders te besteden waar je even lekker kunt luieren. Ik zie in veel reisschema’s Page inderdaad voorbij komen. Dit is dus echt de moeite waard? Heb nog niet echt berichten kunnen vinden van mensen die daar ‘lang’ verblijven. Iemand ervaringen met Page?
Daarnaast heb je helemaal gelijk dat ik goed moet kijken naar de afstanden van de laatste dag naar Denver, daar een nachtje slapen voordat we terug gaan moet zeker! Misschien kijken of we al iets eerder die kan op gaan.
Ik denk dat de meeste mensen gewoon een dagje aan Lake Powell doorbrengen (dus niet fysiek in Page, dat is alleen het dichtstbijzijnde plaatsje). Er is verder niet al te veel bijzonders: bij de entree passeer je een grote stuwdam, verder is het er heerlijk rustig en kun je aan het water zitten. Lekker warm weer, maar gelukkig nog geen woestijnklimaat.