Wie heeft er ervaring met de diverse mogelijkheden om per auto van Pamukkale naar Konya te gaan. Volgend jaar willen wij deze route namelijk nemen maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten / zien als ik de door Google Maps aangegeven routes zou volgen. Als ik de snelste route zou volgen (D300 / D320) dan krijgen we volgens mij een rit met niet al teveel afwisseling (of heb ik dat helemaal mis?) terwijl de andere aangegeven routes een langere tijdsduur hebben maar misschien wel veel mooier zijn. Als er ervaringen zijn (inclusief de toestand van de wegen tussen Pamukkale en Konya’ dan horen we die graag zodat we onze rondreis door Turkije op de mooiste manier af kunnen leggen.
Hallo Jaapbo,
de route die je aangeeft is via Çay en is de “oude” verbindingsweg. Goede weg maar een
andere optie door een prachtige natuur en goede wegen is van Konya via Beysehir
en langs het Beysehir meer en het Egridir meer (in het stadje Egridir kun je aan het meer
zeer goed lunchen) via Isparta en Dinar (ook een goede plaats om te rusten/lunchen)
naar Pamukkake (ong. 300 km.) Deze route is volgens mij zeker te verkiezen boven de weg via Çay.
Tot zover maar,
als je meer info wilt over wat an ook in Turkije mail me dan gerust.
Zelf kom ik al 46 jaar in T. en heb er jaren als gids gewerkt en gewoond.
Vriendelijke groeten,
Albert/Feel free,
[EMAIL=“Albertwsmit@hotmail.com”]Albertwsmit@hotmail.com