Wij gaan vanaf half september een paar weken rondtrekken in Turkije en starten in Istanbul. Van daar willen we gebruikmaken van de Pamukkale express naar Denizli. Schijnt een zeer comfortabele trein te zijn met couchettes en heeft gunstige vertrek- en aankomsttijden. De verbinding schijnt weer open te zijn echter ik kan geen bevestiging vinden. Zie hieronder. Heeft iemand meer info of alternatieven, behalve vliegen uiteraard. Alvast bedankt, Errem.
** Istanbul ► Denizli (Pamukkale)**
** Denizli ►Istanbul**
Daily * Daily * Istanbul (Haydarpaşa station) depart17:35 Denizli (for Pamukkale) depart17:00 Denizli (for Pamukkale) arrive08:20 Istanbul (Haydarpaşa station) arrive08:34
*** Train cancelled, at least until summer 2010, probably longer: ** Engineering work that affected this train in 2008 & 2009 is reported as finished, but unfortunately this train is still not running.
Kilometer of 800, nee is geen optie. By the way even snel gekeken op je website en zag dat je bij The Earth Cafe hebt gegeten in Essaouira. Hebben wij ook gedaan afgelopen kerst in Marrakech, ondanks dat we geen vegetariers zijn. Nooit geweten dat je zo super vegetarische gerechten kunt maken en eten. Het adresje is ook terecht wereldberoemd op internet fora.
mag ik vragen waarom de bus geen optie is? ik heb nog nooit de trein genomen in turkije, maar al wel menigmaal 10+ uur in de bus gezeten. Dit is echt heel erg goed te doen. Om de 2 uur pauze, een film aan boord. eten en drinken (koffie/thee/cola+ cakejes) worden gratis uitgedeeld. fijne stoelen en airco. is echt prima te doen, zeker voor de prijzen die ze vragen.
De bus is in Turkije veel sneller dan de trein, ik zou je zeker de bus aanraden. Staat ook veel beter bekend. En als je de nachtbus neemt duurt de reis niet eens zo lang.