route pemeturan - ubud, snorkelen menjangan

Hallo,

Tijdens onze reis naar Bali zitten we eerst enkele dagen in pemeturan en reizen daarna door naar Ubud.
Wat is de mooiste route om te nemen? Wat kunnen we onderweg bezoeken? Is het best een auto met chauffeur te huren of zelf te rijden?

We zouden ook graag een dagje snorkelen rondom Menjangan eiland. Wat is de beste en leukste manier om dit te doen. Vooraf een trip boeken bij een reisbureau (bij ons vorige reis naar Thailand is dit enorm tegengevallen omdat we in een boot vol met toeristen zaten en met zeker 200 mensen werden gedropt om samen te snorkelen) of ter plaatse dit regelen (een visser zoeken die ons een dagje wil rondvaren).

Na Ubud gaan we naar Nusa Lembongan. Waar nemen we best de overzet (Sanur of Amed?)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Zie antwoord Amed - Munduk-Seminyak :biggrin:

1 like

De meeste mensen die van Pemuteran naar Ubud rijden kiezen voor de weg langs Bedugul. Je kan dan onderweg Munduk bezoeken met zijn markten en het Brantanmeer met Pura Ulun Danau. Onderweg zul je waarschijnlijk ook wat makaken tegenkomen. Eventueel kun je een korte stop maken bij het strand van Lovina of de niet-toeristische markt van Singaraja, maar dan wordt de dag vrij vol. Zo snel gaat het rijden door de bergen niet :wink:

Ik zou niet zelf rijden. Je kan in Pemuteran helemaal geen auto’s huren!

Ik zou de trip naar Menjagan gewoon bij je hotel boeken. Boeken bij een visser zou ik niet doen, die boten zijn toch vrij klein en oncomfortabel voor de afstand. Bovendien twijfel ik bij sommige vissers aan de zeewaardigheid van de bootjes, omdat er 's middags bij Menjangan aardig wat surf kan staan. Boten van 200 man zijn er niet, ik denk dat het maximale aantal mensen per boot 20 man zal zijn.

Als je je trip bij een duikschool boekt, zullen de groepen gemiddeld kleiner zijn dan wanneer je een snorkeltrip boekt. De trip is dan waarschijnlijk wel wat duurder. Ook moet je even goed informeren of de stekken waar je aanlegt geschikt zijn om te snorkelen.

• Updated - - -

Ik ben inderdaad half in herhaling aan het treden van wat ik vandaag al eerder getypt heb…

1 like

Nou half…:chin:

1 like