Ik weet het, weer vragen en een route… hopelijk wil iemand me helpen! ![]()
Dit najaar (september/oktober) staan Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho op de planning!
Mijn vriendin en ik willen zelf rondrijden en de boel laten regelen door Out of Africa, aangezien de grote reisorganisaties niet aanbieden wat wij zoeken en alles zelf regelen ditmaal teveel werk wordt. Onze interesses liggen bij wildlife spotten (safari), mooie natuur (bergen), actieve dingen doen (bungee, duiken) en een stuk cultuur (lokale dorpjes/stammen).
Plannetje:
1. Amsterdam - Johannesburg
2. Johannesburg - Graskop (panorama route)
3. Graskop (panorama route) - Thornybush Private game reserve (KwaMbili Lodge)
4. Thornybush Private game reserve (KwaMbili Lodge)
5. Thornybush - Swaziland (Mlilwane Wildlife sanctuary)
6. Swaziland - St. Lucia
7. St. Lucia wetlands
8. Hluhluwe Imfolozi (Mpila camp)
9. Hluhluwe - Dundee (Nxala ranch)
10. Dundee - Drakensbergen (Montusi mountain lodge)
11. Drakensbergen
12. Drakensbergen - Lesotho (Malealea)
13. Lesotho
14. Lesotho - Mountain Zebra NP
15. Mountain Zebra NP - Addo Elephant NP
16. Addo Elephant NP - Bloukrans (bungee) - Knysna
17. Knysna
18. Knysna
19. Knysna - Oudtshoorn
20. Oudtshoorn - Hermanus
21. Hermanus (kooiduik) - Stellenbosch
22. Stellenbosch - Kaapstad
23. Kaapstad
24. Kaapstad
25. Kaapstad - Amsterdam
Wat vragen:
- iemand ervaring met Out of Africa?
- zit de route globaal goed in elkaar? Niet te vol? Toch evt vliegen tussen Durban en Port Elizabeth om tijd te besparen?
- er is evt een dag of 2-3 extra te plannen. Waar zou je dit besteden: Kruger Park? St Lucia? Hluhluwe? Kaapstad? We willen graag veel dieren zien.
- heeft iemand ervaring met Thornybush game reserve? Las er goede verhalen over. Of toch Kruger park (ook) aan te bevelen?
- is er genoeg tijd in Mountain Zebra en Addo Elephant NP? Of zou je daar toch een volle dag blijven?
- begreep dat je vanuit Knysna veel kunt doen (kayakken, walvissen spotten etc), vandaar de 2 volle dagen. Of deze beter elders besteden?
- walvissen spotten in Knysna oke? Of beter in Hermanus?
- is het kooiduiken in Gansbaai de moeite waard? Of is het 10min in de kooi en dan weer wisselen..? Lees verschillende dingen erover.
- is er meer tijd nodig in Swaziland? Is Mlilwane the place to be daar? Of beter een andere plek kiezen?
Bedankt alvast!
Tim