november 2012 willen wij drie maanden rondreizen met ons kindje (4jr). Net voordat hij leerplichtig is. De landen die we willen zien zijn:
Hongkong / vietnam / cambodja / java (of sumatra).
Welke route zouden jullie mij aanraden?
Momenteel zat ik te denken om te beginnen met Hongkong en daar ook te eindigen. Maar hoor graag jullie mening.
info over het kopen van tickets (welke maatschappij) zijn ook welkom.
we kunnen vliegen vanuit belgie en nederland.
bedankt
Andres
Qua prijs is het waarschijnlijk het makkelijkste om te beginnen in Bangkok. Daar vandaan kom je zowel makkelijk in Hongkong als op Bali. Maar als je perse niet naar BKK wilt, dan is Hongkong zeker een goede optie om te starten.
Hoe wil je van Hongkong naar Vietnam? Ga je met het vliegtuig of wil je met de (nachttrein) door China? Het kan natuurlijk beide, maar je moet je goed afvragen of je een paar dagen na de eerste vlucht meteen verder wilt vliegen.
Vietnam is mooi, en makkelijk te bereizen. Ook met kind (denk ik). Sla vooral Sapa en Halong Bay niet over - erg mooi! Je kan vervolgens langzaam doorreizen naar het zuiden van het land, en via de Mekong Delta kan je per bus/boot de grens oversteken naar Cambodja.
Van Siem Reap naar Bali (of Sumatra) kun je waarschijnlijk het goedkoopst vliegen met Air Aisa via Kuala Lumpur. Tickets zijn online te bestellen, hoe eerder je boekt hoe goedkoper.
Houd je van grote steden (omdat Hongkong op je lijstje staat)? Dan zou ik zeker ook 1-2 nachten in Kuala Lumpur blijven en bv de Petrones Towers bezoeken.
Sumatra en Bali zijn niet echt met elkaar te vergelijken, het is maar waar je van houdt. Voor een kind lijkt Bali me aantrekkelijker, omdat je minder lange afstanden hoeft te reizen en er voor kinderen meer te doen is.
bedankt voor deze info, hier heb ik wat aan!
Wil gewoon graag eens naar Hong Kong lijkt mij ook totaal weer eens iets anders dan de vele steden die ik al gezien heb. Bangkok ben ik al geweest en zou ik liever overslaan. Zou zo’n 5 dagen willen veblijven in Hong kong en dan weer verder naar Vietnam. Wat betreft de trein heb ik nog niks opgezocht maar zou ook een optie kunnen zijn. Moet ik wel een visum aanvragen en daar heb ik met het vliegtuig geen last van.
Sapa stond zeker op mijn lijst!
Afsluiten zou ik dan met zo’n 3 dagen Kuala Lumpur.