Ik vertrek in juli voor onbepaalde tijd (vermoedelijk zo’n zes maanden of wat langer) naar zuid-Amerika.
Mijn planning tot nu toe ziet er als volgt uit:
- Week New York
- 'Wen’tijd in Cusco, acclimatiseren, mogelijk een festival in de buurt waar ik over heb gehoord (kleine week?)
- 4 weken Spaanse les
- Backpacken door Peru
- Naar La Paz om m’n vriend op te pikken om 3 weken samen te reizen
- Vervolg reis
Nu heeft mijn vriend nog niets geboekt maar moet er voor zijn werk wel bedacht gaan worden wanneer hij mijn kant op gaat komen. Dit betekent voor mij dat ik moet weten hoelang ik over bovenstaand lijstje ga doen. Sommige dingen heb ik er al bijgezet, maar het overige vind ik erg moeilijk. Hopelijk hebben jullie tips.
Mijn grootste vraag is hoelang ik moet uittrekken voor het reizen door Peru na mijn les in Cusco. Zal ik vanuit Cusco al veel dagtripjes hebben gemaakt? Hoelang heb ik nodig als ik niet slechts de high lights/toeristische plekken van Peru wil zien, maar ook eens naar onbekendere plekken wil gaan of ergens wat langer wil blijven? Is er überhaupt een mooi rondje te maken door Peru zodat ik weer zuidelijk uitkom en makkelijk door kan reizen naar La Paz?
Eerst dacht ik eraan om vier weken uit te trekken voor het backpacken door Peru, maar ik begin me af te vragen of dit wel lang genoeg zal zijn. In principe heb ik dus alle tijd van de wereld, maar er moet wel vastgelegd worden wanneer mijn vriend in La Paz aankomt. Dan moet ik daar natuurlijk gewoon zijn. De makkelijke weg is misschien om extra lang uit te trekken voor Peru, maar dan zit ik straks drie weken in La Paz (en omgeving) te wachten…
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in mijn planning want ik loop vast, en dit is toch iets wat erg belangrijk begint te worden! Hopelijk kunnen jullie me vanuit eigen ervaringen wijzer maken. Alvast bedankt!