Route Argentinië - Peru

Hi allemaal,

begin juni vertrek ik voor 3.5-4 maand naar Zuid-Amerika. De twee landen die ik zeker wil zien zijn Peru en Argentinië. Nu ken ik iemand die vanaf half juli een maand in Peru zit, dus het plan is om samen 3-4 weken door Peru te reizen (vanaf Lima richting het titicameer).
Nu is mijn vraag of ik Argentinië beter voor of na Peru kan bezoeken. Geografisch gezien is erna natuurlijk een betere optie, maar tijd-technisch gezien daarvoor.
Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Is het verstandig om vanuit noord-argentinië terug naar Lima te reizen?

Graag hoor ik jullie ideeën hierover, en misschien heeft er iemand nog goede tips?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Floor

Hola Floor,

je naam betekent bloem in het spaans, als je dat nog niet wist.
ik zou in argentina beginnen, omdat Peru dichter bij de evenaar ligt en minder koud is. maar ook in juni zal het fris zijn, en omdat je in peru en bolivia veelal in hoogland zult zitten, zal het daar ook behoorlijk koud worden, zeker 's nachts.
Bolivia is natuurlijk ook heel erg de moeite waard, en je komt er vanzalf door. In ieder geval de 4 dagse Uyuni trip doen daar, en steden als Potosi en Sucre bezoeken. Boliivia heeft ook tropen, aan de oostkant, voor een heel andere beleving. en Boivia es ook nog redelijk goedkoop.