Peru-Argentinië

Hai!

Mijn idee voor deze zomer is om een combinatie te maken van Peru en Argentinië. Iemand ervaringen hiermee?
Kun je goed van Lima naar bijv. Buenos Aires vliegen?

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!!
Groetjes, Kim

Hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee (wel gereisd van Santiago via noordelijk Chili en Bolivia naar Peru; en een andere keer door noordelijk Brazilië en centraal Peru gereisd), ik weet alleen dat het in Zuid-Amerika meestal erg duur is om over een grens te vliegen. Binnenlandse vluchten zijn vaak best betaalbaar, maar van land naar land kan errug duur zijn.

Misschien kun je beter overwegen om vanuit Nederland een open-jaw ticket te kopen, en het reizen van Peru naar Argentinië (of andersom) over land te doen. Dan hoef je ook niet dezelfde weg terug. Je komt dan eigenlijk automatisch ook door Bolivia, de Salar de Uyuni is zeer de moeite waard. Maar je hebt dan wel mintens twee maanden nodig, wil je nog op een beetje relaxed tempo reizen.

Overigens ook in de gaten houden dat het tijdens onze zomer, daar winter is. Vooral in zuidelijk Argentinië zul je dat flink merken aan de temperaturen. Klimaatstaatjes kun je overal op internet makkelijk vinden.

Meer voor de hand liggende combinaties (als je bv. ‘maar’ een maand hebt) zijn bijvoorbeeld: Peru en Bolivia; Bolivia en noordelijk Chili; Argentinië en Chili; Peru en Ecuador; zuidelijk Brazilië en Argentinië.

Suerte,
Cécile