Route advies gevraagd

Hallo allemaal,

Zouden jullie me kunnen helpen bij onderstaande route? Ik zou met name graag willen weten waar ik bijv. nog een nacht zou kunnen schrappen of een meer logische route zou kunnen nemen, want zou eigenlijk graag nog minimaal een dag langer in Kaapstad blijven…

Dag 1 Kaapstad- Stellenbosch
Dag 2 Stellenbosch
Dag 3 Stellenbosch - Hermanus
Dag 4 Hermanus - Swellendam
Dag 5 Swellendam
Dag 6 Swellendam - Oudtshoorn
Dag 7 Oudtshoorn
Dag 8 Oudtshoorn
Dag 9 Oudtshoorn - Addo
Dag 10 Addo
Dag 11 Addo - Plettenberg Bay
Dag 12 Plettenberg Bay
Dag 13 Plettenberg Bay - Swellendam
Dag 14 Swellendam
Dag 15 Swellendam - Kaapstad
Dag 16 Kaapstad

Alvast bedankt >>>

Bij Oudtshoorn zou je n dag kunnen weghalen. De omgeving is heel mooi maar je moet keuzes maken…

Dankje voor je suggestie! Ja klopt, we willen eigenlijk ook niet alleen maar in de auto zitten. Hebben eerder het noorden gedaan in 13/14 dagen en dat was achteraf een een te vol programma…

Waarom zo lang in Swellendam daar is in een dag wel alles gezien. Ga als je terug komt van Oudtshoorn B.V. richting Montagu, Worcester, Paarl. Of in het begin van je reis het Kaaps schiereiland, een dag Kaapstad is nooit weg. Een advies geven is moeilijk, dat hangt af van de maand en waar jullie belangstelling naar uit gaat.

Geniet die reis Jan

Bedankt voor je reactie, heel stom maar ik had door al het verbouwen enz van de route niet meer gezien dat Swellendam er twee keer in voorkwam. Ik heb de route nu verbouwd tot zo:

Dag 1 Kaapstad - Stellenbosch
Dag 2 Stellenbosch
Dag 3 Stellenbosch - Hermanus
Dag 4 - Hermanus - Swellendam
Dag 5 Swellendam
Dag 6 Swellendam - Oudtshoorn
Dag 7 Oudtshoorn
Dag 8 Oudtshoorn - Addo
Dag 9 Addo
Dag 10 Addo - Plettenberg Bay
Dag 11 Plettenberg Bay
Dag 12 Plettenberg Bay - Mossel Bay
Dag 13 Mosselbay - Kaapstad
Dag 14 Kaapstad
Dag 15 Kaapstad
Dag 16 Kaapstad ('s avonds vliegen)

We gaan overigens begin september.

Inderdaad mooi zo die route, maar houd er rekening mee dat September de lente maand is en het kan dan koud zijn. Veel,plezier.

Dankjewel voor je reactie! Ik ben er van op de hoogte dat het in de lente valt, maar lees erg tegenstrijdige / wisselende berichten over het weer. Wat versta jij onder koud? Ik reken zeker niet op 30 graden, maar 10 graden om 12:00 's middags zou wel jammer zijn…

Je leest waarschijnlijk zeer verschillende temperaturen omdat het in het land nogal divers / verschillend is. Kijk echt gericht voor de Westkaap.
In het noorden van het land wordt het in september al lekker warm (en zonnig, en droog, haha).

Veel voorpret alvast,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | wwe.zazoetravel.com

Ja zou kunnen 10 graden ,maar kan ook hoger zijn. Je weet het niet he.

1 nacht Swellendam vind ik ook voldoende, tenzij jullie bv De Hoop zouden willen bezoeken.

Oudtshoorn kunnen jullie ook op de terugweg voorzien (zie *) want van daar naar Addo is een heel eind. Bovendien is jullie reis nu praktisch dezelfde weg heen als terug en dat zou jammer zijn.

Ik zou persoonlijk eerder in Tsitsikamma NP overnachten dan in Plettenberg Bay.
En nadien in Wilderness ipv Mosselbaai, met een gezellige stop onderweg in Knysna.

En Stellenbosch ligt echt niet ver van Kaapstad, zodat je daar ook eventueel een nacht zou kunnen schrappen en die dan ook in Kaapstad doorbrengen, ofwel een bijkomende overnachting tussen Wilderness en Kaapstad inlassen * (bv. in Montagu).

Veel hangt uiteraard af van WAT jullie willen (be-)zien.

Groetjes. Toetske

mooie reis

Bedankt voor jullie advies! Hebben er nu het volgende van gebakken :wink:

4 nov - Kaapstad - Stellenbosch (30 km, 30 min)
5 nov - Stellenbosch - Hermanus (100 km, 1:30u)
6 nov - Hermanus - Swellendam (140 km, 1:30u)
7 nov - Swellendam
8 nov - Swellendam - Mosselbay - Oudtshoorn (250 km, 3:30u)
9 nov - Oudtshoorn
10 nov - Oudtshoorn - Addo (415 km, 4:30u)
11 nov - Addo
12 nov - Addo - Plettenberg Bay (286 km, 3:00u)
13 nov - Plettenberg Bay
14 nov - Plettenberg Bay- Knysna- Wilderness (80 km, 1:10u)
15 nov - Wilderness - Montagu (279 km, 2:30u)
16 nov - Montagu - Kaapstad (215 km, 2:15u)
16 nov - 19 nov Kaapstad

ik denk dat je voor kaapstad te zien minimaal 3 tot 4 dagen helemaal vol kan plannen, ik ben er deze zomer geweest en het is super mooi. als je er de tijd niet voor hebt zou ik wel proberen de company’s garden te zien, het is prachtig en zit vol met eekhoorns die als je wilt een pinda uit je hand komen halen. ook is de loinshead geweldig om te beklimmen en je hebt dan gelijk uitzicht over de hele stad. in stellenbosch is er vaak een geweldige show die amazinklife heet, het is een musical met eten helemaal in stijl van de cultuur daar en echt een aanrader.

Hallo

De City tour, eventueel inclusief de tafelberg is ook leuk om te doen en vergeet
ook de Botanische tuinen niet!

Veel planplezier

We have therefore decided that AmaZink Live, as we know it today, will close its doors at the end of April 2015.

Jammer, leek me erg leuk!

• Updated - - -

Route is nu als volgt:

4 nov - Kaapstad - Stellenbosch (30 km, 30 min)
5 nov - Stellenbosch - Hermanus (100 km, 1:30u)
6 nov - Hermanus - Swellendam (140 km, 1:30u)
7 nov - Swellendam
8 nov - Swellendam - Mosselbay - Oudtshoorn
9 nov - Oudtshoorn
10 nov - Oudtshoorn - Addo
11 nov - Addo
12 nov - Addo - Plettenberg Bay
13 nov - Plettenberg Bay
14 nov - Plettenberg Bay- Knysna- Wilderness
15 nov - Wilderness - Montagu
16 nov - Montagu - Kaapstad
16 nov - 19 nov Kaapstad

Twijfel nu alleen nog om 7 nov - Swellendam weg te halen en deze nacht dan langer in Hermanus door te brengen, zodat we de dag ervoor ook langer in Stellenbosch kunnen blijven…

Ik zou langer in Monteque blijven, daar is het zo mooi, veel wijngaarden ook.
En Monteque naar Kaapstad is zeker 4 uur rijden, mAr de de route over oa de R 62 is wel heel mooi.

Is dat 4u rijden ja? Volgens Google Maps (waarvan ik eerder hier begreep dat dat redelijk overeenkomt) geeft zo’n 2,5 uur aan. En op internet zag ik “Op twee uur rijden van Kaapstad vind je het kleine plaatsje Montagu”

Nu minimaal 3 uur rijden is het zeker.

De R62 ligt niet tussen Montagu en Kaapstad, wèl is het de mooiere optie als jullie er van Wilderness naartoe rijden en dan vanuit Riversdal niet de N2 blijven volgen maar over de Garcia Pass naar de R62 rijden.

Volgens mij kan men de ± 200 km tussen Montagu en Kaapstad (hangt uiteraard af van de exacte bestemming) gemakkelijk in 2,5 u rijden. Alles hangt ook af van het aantal tussenstops voor foto’s enz.

Leuk adresje om in Montagu lekker te eten: The Rambling Rose op de hoofdweg. Ze sluiten echter nogal vroeg. In het weekend kan je daar ook enorm lekker vers brood kopen.

Geniet de verdere planning!
Toetske

Hoi Milo,
Kijk eens op de website van Gunstig Zuid - Afrika Tours, Han Gunst is een Nederlandse die er al jaren woont. En als je dan toch in Montagu zit zij verzorgt ook wijn tours in de omgeving daar, met bv. een lunch op de Brede rivier.

info@gzatours.com
Kijk er eens naar, zelf heb ik zeer goede ervaringen met de door haar verzorgde rondreizen.Misschien heb je er wat aan, kijken zou ik zeker doen.Veel plezier met de voorpret van het uitzoeken van je mooie reis naar Zuid Afrika.PS. Er dreigt wel een gevaar daar*als je er een keer bent geweest dan wil je weer terug naar dit prachtige land.