Tuinroute suggesties gevraagd

Beste mensen,

Wij hebben via koning aap een kampeerreis in Botswana geboekt, na deze reis gaan we zelf verder van Port Elizabeth naar Kaapstad. Inmiddels een reisschema gemaakt, daarin hebben wijnog 3 dagen over. Vraag is waar zouden wij extra kunnen inplannen, of evt. aanpassingen in het schema. Wij horen het graag welke suggesties jullie voor ons hebben. Alvast dank hiervoor.

Met vriendelijke reisgroet,

Jaap en Ellie.

Johannesburg-Port Elizabeth-Jeffreys Bay 1 nacht
Storms river 1 nacht
Wilderness 3 nachten
Swellendam 2 nachten
Hermanus 2 nachten
Stellenbosch 2 nachten
Kaapstad 3 nachten (vier volle dagen)

Hallo

Een en ander zal zeker afhangen welk jaargetijde jullie gaan!

veel plan plezier!

Als jullie het niet erg vinden om nog een stukje verder te rijden, zijn de Cederbergen zeker een bezoek waard. Het landschap is anders, je kan er bushmanpaintings zien, afhankelijk van het seizoen kan je de citroen en sinaasappelbomen in bloei zien, de rooibosthee komt van die regio en je kan er prachtige wandelingen maken. Het is wel een 200 km rijden van Kaapstad.

Dank je voor deze reactie. wij gaan het zeker bekijken.

Met vriendelijke groet,

Jaap en Ellie

Beste Peter,

Wij gaan de tuinroute begin oktober doen.

Met vriendelijke groet,

Jaap en Ellie

Ok

Dat maakt voor bijvoorbeeld Hermanus een wezenlijk verschil, dan zitten
jullie wat betreft walvissen spotten midden in het hoogseizoen!

Zo 100 km van Wildernis bij Bloukrans bridge is het mogelijk te bungeejumpen
op ik dacht de hoogste van Zuid Afrika!

In de buurt van Stellenbosch hebben wij een van de beroemdste wijngaarden
van Z.A. bezocht met een prachtige wandeltuin en prima restaurant! (Spier)

Er liggen daar ook in de buurt de meest prachtige dorpjes al vinden
wij nog steeds dat het zuidelijk deel erg westers aandoet voor ons!

Rondom Kaapstad is ook van alles te doen, de gekende toeristen spots
maar ook bijvoorbeeld de Botanische tuinen zijn zeker de moeite waard
om te bezoeken voor een halve of misschien wel een hele dag!

Veel planplezier

2 n Swellendam vind ik persoonlijk wat veel. Ik zou dan liever een extra nacht in Stellenbosch of Kaapstad hebben.
Of van Wilderness over Oudtshoorn (1 n), Calitzdorp (portwijn), Ladismith en Barrydale naar Swellendam (1 n) rijden. Heb je weer een totaal ander (schitterend) landschap en kan je eventueel nog naar Prince Albert door het Swartberg Nature Reserve. Ik vond dit eigenlijk het mooiste stuk om te rijden, mooier dan de Garden Route. Je doet dan de R62, ook wel de Route 66 van Zuid-Afrika genoemd.

Inderdaad route is 62 is super mooi en mooier dan de Tuinroute inderdaad. Rijd hem af naar Kaapstad, bijvoorbeeld in Robertsson kan de heerlijke Zuid Afrikaanse cognac, Klipdricht proeven, daar is de fabriek, ook heel veel wijn gaarden zijn daar, met goede restaurants. Bekend rond Monteque is het gedroogde fruit. En os mog veel meer te zien, doen.

en rond Paarl, Stellenbosch zijn genoeg wijngaarden, met zeer goede restaurants, Spier (sorry Peter) is voor de toeristen, is niet origineel.

Swellendan, ja is klein, met een mooie kerk in het dorp, leuk bij een boer te logeren, Rotterdam Estate bijvoorbeeld.

Begrijp ik het goed dat jullie in 1 dag van Jo’burg via PE naar Jeffrey’s Bay rijden en daar 1 nacht blijven? Ik zou wellicht een nacht in PE blijven en het Addo Elephant Park bezoeken.
Verder vind ik 2 nachten Swellendam en 3 nachten Wilderness erg veel. Misschien een nacht in Knysna verblijven? Of een extra nacht in Kaapstad? Cederberg area is idd erg mooi; wel best een eindje rijden vanaf Kaapstad. Veel plezier!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Idd, Spier is erg toeristisch.
Hartenberg Estate in Stellenbosch vonden wij erg goed qua wijnen en eten. Lag vlak naast het guesthouse waar we verbleven, dus hoefden we niet meer in de auto te stappen na alle drank.