Roundtrip in 12 days

Hallo,
in maart zou ik Argentinië in een strak tempo willen bezoeken.
Iemand een planning voor 12 dagen wat mogelijk is ?

Mocht er iemand interesse hebben om mee te reizen, ook welkom.

Groetjes,

Als je je tot 1 “helft” beperkt is het wel te doen. Dus óf het noorden (Salta en omgeving en Iguazú) óf Patagonië en eventueel Vuurland. Maar het is wel erg krap, ook omdat je met de intercontinentale vluchten al minimaal 12-13 uur onderweg bent.

Waar ligt je interesse? Hiken en natuur? Cultuur? Zijn van die 12 dagen de eerste en laatste dag de dag van aankomst en vertrek? Of kan je die ook nog volledig benutten? Heb je veel budget voor binnenlandse vluchten?

Cultuur en de highlights. Ik kan er een dag bijvoegen, in totaal max. 13 dagen, inclusief de inter. vluchten.
Binnenlandse vluchten kunnen eventueel in het budget opgenomen worden.

Highlights zou ik zeggen: Buenos Aires, El Calafate, Iguazú (Puerto Madryn zijn geen walvissen in maart).
Cultuur: Salta en omgeving
Moet net lukken in 12/13 dagen, maar houd rekening met een aardig kostenplaatje, met name voor de binnenlandse vluchten en excursies/parkentree in El Calafate.

Toevallig vorige week een klant een reis van 14 dagen geconfirmeerd, bijna hetzelfde schema. Als je geinteresseerd bent kan ik je die offerte wel doorsturen per email. Was wel voor 2 personen.

@Ilse84 -> heb je deze reis al gemaakt ?

@Tipica -> je mag altijd een offerte doorsturen

Niet wat betreft het aantal dagen, maar ben wel in Argentinië geweest ja :slight_smile:

Ok, mocht je tips hebben mag je deze altijd geven.
Indien je alleen bent geweest, mag je ook je bevinding geven van alleen reizen in Argentinië als je wil.

Alleen gereisd inderdaad. Doe ik eigenlijk zo goed als altijd en al best wat jaren. Ook in Argentinië (en Z-A in het algemeen) is dat prima bevallen en goed gegaan.
Bedoel je tips qua bestemmingen? Daar staan meer interessante topics over op dit forum, en ik heb niet alles gezien natuurlijk. Ben bijvoorbeeld niet naar Salta geweest en kon in Bariloche amper naar buiten door slechte luchtkwaliteit door vulkaanuitbarsting. Maar ik vond Patagonië (en dus ook een deel Chili) echt geweldig. Iguazu ook trouwens. Buenos Aires vond ik een gezellige stad, maar neem aan dat je daarop vliegt?

Ja inderdaad, vliegen op Buenos Aires en ik hoop gelijk door te vliegen naar Patagonië. Van hieruit weet ik het niet zo goed, terug naar BA of direct naar Iguazu vliegen. Of vanuit BA naar Iguazu met een landtransfer, ik weet niet of dit haalbaar is.
Ook gezien de krappe tijd weet ik dit niet.
Maar voornamelijk het zuiden is de must die ik wil doen.
Qua veiligheid lees ik af en toe geen goede verhalen maar dat hangt van de buurt af waarschijnlijk. Welke buurten zijn zeker te mijden in Z A en BA ?

Ik heb vanaf BA een nachtbus naar Iguazu genomen (daar bespaarde ik toen geld mee en koos voor een nachtbus omdat dat tijd scheelt, je bent dan geen dag kwijt) en terug heb ik een vlucht genomen. Uit mijn hoofd was de rit 18 uur. Ik weet niet of er vanuit Patagonië directe vluchten zijn naar Iguazu hoor…
Over specifieke buurten ontwijken weet ik niet zoveel, maar ken wel wat trucjes om kans op beroving te verkleinen. (tas in bus nooit onder stoel of op rek boven je hoofd leggen; tijdens het aandoen van een jas bijvoorbeeld mijn voet door het hengsel van mijn tas; geld opdelen in je bagage; niet met je nieuwste smartphone uitgebreid op straat gaan staan; je nieuwste smartphone zelfs gewoon thuislaten etc etc etc.)

bedankt voor de tips, mocht je er nog hebben , zeker doorsturen geen probleem.
Mocht je tijd hebben en het niet erg vinden mag je altijd je reisschema en de maatschappijen /
vervoerbedrijven waarmee je gereisd hebt mailen. Dit kan altijd nuttig zijn bij de voorbereidingen
van een reis.