Rood/blond haar in Peru

Gelieve medereizigers!
ik ga over een maandje naar peru en bolivia voor ongeveer 5 maanden.
Ik heb lang blond krullend haar en de apartheid daarvan past bij mij. Nu wil ik voor de gelegenheid toch een kleurtje nemen en het wat korter knippen. Natuurlijk ook een beetje omdat blond niet altijd even handig is in deze landen, maar ook omdat ik wel eens wat nieuws wil.

Ik wil het alleen NIET bruin. Bruin staat me niet en past niet bij me, vandaar dat ik het graag hennarood wil verven. Mijn vraag is echter of dit handig is in peru en bolivia, of even aanstotend als blond haar.

ik bedoel nu dus schouderland, rood, enigzins krullend haar

dank u voor de hulp!
liefs

Met dreadlocks val je niet op, met rood haar wel.

Haha, ik zal me er niet al te druk om maken als ik jou was. Rood, blond of bruin, in de toeristische plekken pikken ze je er toch wel uit als toerist als je een blanke huidskleur hebt…

En daarnaast ben ik heel wat ‘rare types’ tegengekomen, en die hebben het (voor zover ik het weet) ook overleefd :slight_smile:

Of je nu bruin haar hebt, blond haar, rood haar, kort of lang haar, dat maakt echt helemaal niks uit. Is ook wel een beetje achterhaalt denk ik. Alle meiden die ik heb leren kennen daar hadden allemaal even veel aanspraak, bekijks, versierpogingen etc. Dus ik zou me er geen zorgen over maken.

Groetjes,
Nikki

En als je je haar verft heb je nogal snel uitgroei geloof ik, dus dan zien ze alsnog dat je blond bent;)

Hi, haar al een andere kleur?
Zelf zou ik niet speciaal voor de reis een andere haarkleur nemen. Aandacht krijgen heeft in Zuid-Amerika denk ik niet veel meer te maken met blond-zijn, want ze zijn blonde mensen wel gewend denk ik.
Maar als je gewoon wel zin hebt in een ander haarkleurtje: why not? (Maar bedenk: gekleurd haar (en rood al helemaal) wordt er niet altijd mooier op als je aan reizen bent bijv. door de vele zonuurtjes.) Succes :wink:
Groetjes Ietie

thanks iedereen, mn haar is prachtig rood en ben er erg blij mee
het vergaat me vast goed met dit nieuwe kleurtje in peru!
lieve groet!