Peru in mei

Van 2 tot 26 mei ben ik in Peru. Het lijkt me leuk om met mensen in contact te komen die ook plannen hebben om naar Peru te gaan in die periode.
Ik houd van spontaan reizen…er zullen zeker plekken zijn die ik wil bezoeken en activiteiten die ik wil doen. Daarnaast wil ik ook ruimte houden om gewoon te zien wat er komt tijdens het reizen. Tot mei is natuurlijk de voorpret. Ik kom ook graag in contact met reizigers die er al zijn geweest. Tips, foto’s en verhalen over Peru zijn natuurlijk welkom.

Hoi Gadiza, ik ga ook in de maand mei naar zuid Amerika. Ik start begin mei in rio en dan naar Peru. Jij alleen peru?

Hallo Joost,

Leuk dat je naar zuid Amerika gaat. Voor jou ook de eerste keer Zuid Amerika? Toevallig sprak ik dit weekend een kennis die ook door Zuid Amerika heeft gereisd . Hij gaf me de tip om ook naar de zoutvlaktes in Bolivia te gaan. Mogelijk pak ik ook een stukje Bolivia mee…maar ik moet mijn reis nog uitstippelen. Ik wil wel op kort termijn de inca trail boeken want die moet je ver van tevoren reserveren. Anderzijds hoor ik ook van mooie alternatieve trekkingen die net zo mooi zijn en korter van te voren geboekt kunnen worden.
Welke plekken activiteiten staan voor jou op het programma?

Ik ga 5 mei naar Peru maar ik ga via Arequipa naar San Pedro in Chili, zoutvlaktes in Bolivia en dan terug naar Peru. Op mijn lijstje staan: arequipa en colca canyon, san pedro: tatio geyser, valle de la luna en sterrenkijken, salar de uyuni in boliva. Evt sucre. La paz. Lake titicaca en dan terug naar peru, cusco en MP. Dan naar lima terug en evt vanuit daar nog een dagje naar de duinen ( ben even de naam kwijt)

Als je een beetje van de klassieke route wil afwijken: Huaraz en de omliggende Cordillera Blanca is een aanrader. Ook als je geen fervente berggeit bent kan je daar enkele prachtige dagtochten doen!

Hier staan mijn foto’s van deze zomer: http://www.nielsreizen.be/reizen/peru-2015/

Bedankt voor de tip. prachtige foto’s ook.

jij hebt ook een mooie reis in het vooruitzicht zo te lezen. Ik wil misschien wel een stukje van Bolivia meepakken. (zoutvlaktes) ik heb krap 3,5 week dus ik zal keuzes moeten maken. Start je reis in Arequipa?

Hoi Gadiza,

Ik ben eerder in rio de janeiro geweest, that’s it. Nu wil ik wat meer van brazilie zien en dan door naar Peru. Misschien ook wel Bolivia en misschien wel Buenos Aires. 4 weken is te kort voor dit alles maar ik kijk wel waar het schip strand. De 4/5 dagen incatrail gaat mij te lang duren denk ik en ik hou het waarschijnlijk op de korte route en dan 2 dagen cusco zoiets. fb?

Nee Lima maar daar wil ik niet te veel tijd doorbrengen. Ik moet ook keuzes maken daarom ook maar 1-2 dagen de incatrail. Er ligt nog niets vast maar een route hebben is een pre. Flexibiliteit is een must.

Hoi! Vraagje… Waarom ga je heen en weer terug naar Peru? uk hoor dit nu vaker maar mis ik dan n logica om niet gewoon t ene land te doen en dan gewoon naar t andere land?

Ik weet niet of de vraag voor mij bedoeld is? In mijn geval vlieg ik rechtstreeks op Lima. Via Santa Cruz was ongeveer 500-600€ duurder en andere bestemmingen in Bolivia gingen ook via Lima als overstap. Duurder en langer onderweg dus. Ik denk dat ik nu een heel goed rondje heb zonder te veel hetzelfde stuk te reizen. Geen probleem voor mij dus.

Ohh super dan ga ik me ff verdiepen in jouw rondje, klinkt goed :slight_smile: bedankt!