Op het forum heb ik al een flink aantal topic gelezen en word er nog enthousiaster van dan ik al was!
In juli dit jaar vertrek ik voor een maand naar India, omdat ik toch ‘in de buurt’ zou zijn besloot ik ook naar Bali -in augustus- te gaan.
Nu is mijn vraag; Moet ik 1 vaste plek boeken om te verblijven?
Ik heb nu contact met een Homestay in Lovina. Dat ik van daaruit dingen bezoek? Of is het leuk om wat rond te trekken? En heb je dan wel slaapplaats?
Want toen ik wat door de Lonely planet bladerde bleek er best veel te bezien, lukt dat sowieso in een maand?
Dan nog een vraagje, ik lees ook veel over een aantal eilanden die heel mooi zijn, is dat er in een maand ook nog bij te doen?
je moet helemaal niks-je mag
vanwaar krijg je eiegnlijk dat idee dat je en hele maand in een nu al geboekte plek zou moeten slapen? ik vind dat eigenlijk zo dwaas dat ik me een beetje afvraag welke ideen je hebt. ELKE ook maar enigszins toeristische plek op Bali-en in feite in vrijwel heel Zuid-Oost Azie- heeft 10/100en slaapplekken in alle soorten en maten en prijsklassen-hoewel goedkoop zeer overheerst. Het overgrote deel doet helemaal niet aan vooruitboeken of zou er zelfs maar raad mee weten. Je kan toch zelf wel bedenken dat er drukke en minder drukke tijden zijn? en dat hoe eerder je start met zoeken hoe groter de kans is dat je die hele leuke en toch cheap-tsjiep plek nog vindt? alsof je trouw-eens bij elke bus-stop als je uitstapt niet wordt bestormd door jonge knullen die allemaal jou naar hun (van oom, neef, betaler) losmen (zo heet dat daar-ja, dat komt van logement) willen meeslepen in de hoop zo een grijpstuiver te verdienen-er zitten trouw-eens hele leuke + ook knappe knullen ook nog tussen.
Bali is klein maar zeer gevarieerd en kan velen al een maand boeien-bvb vanaf 4/5 andere dorpjes, Valt het toch wat tegen-Lombok oost en Java west zijn vlakbij-en per plane kan je ook nog naar vele andere. Dat is juist het leuke van daar reizen-dat je niks mot, per dag kan beslissen of je blijft of vertrekt en altijd wel wat vindt-en bevalt dat na een nachie toch niet-dan verkas je. (misschien ligt er wel een varkens- of kippenslachterij vlak naast die homestay-waar ze sogges om 4.00 alles de snerpende keel afsnijje).
Om de gehele maand in Lovina te blijven is waarschijnlijk niet zo handig. Het eiland is niet heel erg groot, maar de infrastructuur is ook weer niet zo dat je binnen een uurtje in het zuiden bent. Ik zou als ik jou was dus diverse plekken aan doen. Koop een reisboek over Bali, daarin kun je veel goede ideeën opdoen en kijken wat jij leuk vind om te bekijken.
vanwaar krijg je eiegnlijk dat idee dat je en hele maand in een nu al geboekte plek zou moeten slapen? ik vind dat eigenlijk zo dwaas dat ik me een beetje afvraag welke ideen je hebt.
Ik had geen idee wat ik moest denken, vandaar dat ik de vraag heb neergelegd bij een forum.
Gelukkig was daar een ervaringsdeskundige met een vriendelijk antwoord!
Bedankt!
Oke, dankjewel!
Ik was inderdaad al van plan om een reisboek te halen.
Is het handig om een auto te huren of is het makkelijker om een chauffeur of openbaar vervoer te nemen?
Persoonlijk zou ik voor een auto met chauffeur gaan. Sommige delen van Bali zijn gezien de verkeersdrukte vrij lastig met de auto, en ook parkeren is voor buitenlanders soms problematisch. Bovendien is de bewegwijzering in Bali vrij slecht.
Bali met het openbaar vervoer kan, maar zou ik niet aanraden wanneer je de taal niet spreekt. De kans dat je teveel betaalt is dan groot. Bovendien gaan de meeste busjes alleen in de ochtenden, en komen ze niet altijd overal. Wellicht wel in verschillende dorpen, maar niet naar touristische attrakties. Dan moet je vervoer charteren, en dan kun je net zo goed een chauffeur huren.
Een auto met chauffeur kost 30-35 euro per dag incl brandstof, dat is dus niet zo gek duur.