Rondreizen met (oudere) kinderen in Zweden en Noorwegen

Hallo,

Wij zijn dit jaar van plan voor de eerste keer Zweden (en Noorwegen) te bezoeken en willen een autorondreis maken. We hebben al gekeken bij verschillende reisaanbieders maar we hebben het idee dat dat vooral leuk is voor gezinnen met kleine kinderen. Die van ons zijn resp. 18 en 15 jaar. Heeft iemand tips over een leuke reis die wordt aangeboden door een reisbureau (bijv. Scan Brit) en die geschikt is voor wat oudere kinderen. Of is het verstandiger zelf een reis te organiseren?

Duur: ongeveer 14-17 dagen
Overnachting: vakantiewoning of hut
Wensen: (zwem)water, kanoën, wandelen, fietsen

Bedankt alvast voor jullie eventuele tips.

Wij gaan, ook voor het eerst met oudere kids, 15+17, en hebben besloten een camper te huren in duitsland. Zie mijn vraag op noorwegen forum.

Via Wereldwijzer app

Voor Zweden zou ik persoonlijk niets vooraf regelen want alles is daar prima op de bonnefooi te doen, langs de weg staan er in iedere plaats wel bordjes met “Stuga” (hut).

Aangezien jullie niet heel veel tijd hebben zou ik je wel adviseren om via Grenaa / Varberg te reizen, op deze manier kom je bijna meteen in Gotaland en Varmland, naar mijn mening de leukste provincies voor outdoor activiteiten.

Camper huren is voor jullie denk ik de beste optie. Dan jeb je alle vrijheid en kun je zelf kiezen waar je je activiteiten wilt ondernemen. Voor Noorwegen heb ik indien nodig wel wat leuke activiteiten.