rondreizen in me eentje

Hey!

Ik ga in augustus 5 weken in mn eentje door Thailand, Loas en Cambodja reizen (en eigenlijk wil ik ook nog naar vietnam maar de vraag is maar of ik het red in drie weken).
Nou wilde ik eigenlijk niet alles helemaal in mn eentje doen, maar ook met delen van een rondreis of iets dergelijks mee. Hiervoor had ik een leuke site gevonden: thailandonline.nl, maar daar kan je alleen per twee personen boeken, of het wordt meteen een stuk duurder.
Zijn er meer mensen die alleen in die landen zijn gaan rondreizen? Heeft er iemand tips voor me op dit gebied?

Alvast bedankt!!:smile:

Groetjes, Nicole

Tips? Gewoon gaan!

De meeste excursies kun je prima ter plekke boeken, je belandt dan in een internationale groep reizigers. Of je kan ter plekke besluiten dat je liever met een groep mee gaat, maar gewoon op eigen houtje de omgeving verkent gebruik makend van het openbaar vervoer.

Alleen reizen heeft zo z’n voordelen: je kan lekker doen waar je zelf zin in hebt, in je eigen tempo. En weet je, ECHT alleen ben je eigenlijk nooit…

Jenny
(die meer dan 9 maanden alleen heeft gereisd.)

Hoi Nicole,

Wil je even wijzen op t feit dat je in 3 weken tijd door 3 heel verschillende landen wit gaan reizen. Ik heb de laatste 5 weken van mn jaar gereisd door Thailand, Maleisie, Cambodja en Singapore en ik vloog van hot naar her, en was meer bezig met het reizen van en naar plekken dan dat ik daadwerkelijk wat gezien heb. Ik heb nog steeds wel veel gezien maar als ik het nog een keer ga doen, neem ik meer tijd voor 1 land, dan leer je het veel beter kennen en zie je veel meer. En dat gevlieg, getrein, en gebus is nog eens vreselijk vermoeiend ook nog!
De site die ik veel heb gebruikt om guesthouses en zo te boeken was hostelbookers.com Deze hebben relatief nette en goede guesthouses voor weinig geld. Ook hier geldt wel dat je met z’n 2en goedkoper uit bent dan in je eentje. Hoop dat je hier wat aan hebt en succesmet zoeken van een travelmate, maar geloof me die vind je! Hier of daar.

Groetjes Berta

hallo hoelang ga je nu 5 weken of 3 weken als je 3 weken gaat zal ik het bij 1 of 2 landen houden en bij 5 weken 1 land meer
maar probeer vooral te genieten van deze landen door vooral niet teveel willendoen
laat eens weten wat je nu precies van plan bent
groetjes
l

Hoi, sorry had er 3 ipv 5 weken van gemaakt, maar dan geldt nog wel steeds hetzelfde!
denk dat 2 landen druk genoeg is! Ik heb 3 weken van mijn 5 in Thailand gezeten en nog steeds lang niet alles gezien wat ik graag wilde zien. Ik ben er op gegeven moment maar vanuit gegaan dat je een dag kwijt bent om van de ene naar de andere plaats te reizen (en vaak nog langer) ook al denk je dat t maar een bus, trein of vliegreis van maar een paar uurtjes! en dan moet jede volgende dag nog van alles uit gaan zoeken en boeken dus als je ergens 3 dagen bent, kun je maar eigenlijk 1 dag wat doen, want je moet je ook alweer bezig houden met het reizen naar de volgende plaats. Tenminste dat heb ik heel erg ondervonden.

ik ben zelf een aantal keer in Cambodja geweest een echt pracht land ik ga zelf weer in september naar Thailand en Cambodja
groetjes fransjes

Hey!!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga inderdaad 5 weken, niet drie. De twee landen die ik het liefst wil zien zijn thailand en vietnam, dus ik dacht erover om vanaf noord-thailand over laos naar vietnam te reizen, in vietnam naar beneden en dan via cambodja naar thailand (bangkok).
Groetjes, Nicole

http://www.companiontravel.com.vn/
kijk hier eens, voornamelijk Vietnam maar wel losse delen
vragen mail me, wij zijn 3 x in Thailand geweest ook Laos en gaan in November naar Vietnam
alle 4 de landen in een paar weken raad ik af omdat je de landen dan tekort doet

vr groeten
Wim