Rondreizen door Zuid-Oost Azië van okt 2013 t/m maart 2014

Hoi iedereen!

Ik ben Marco, 29 jaar en vanaf begin oktober ga ik voor 6 maanden richting Zuid-Oost Azië. Ik wil graag naar Maleisië,
Myanmar, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en misschien nog naar China. Heb nog niet een globale route, maar denk
dat ik in Kuala Lumpur begin en daarna naar Myanmar ga, dan naar Thailand en dan de rest, maar nog geen idee in welke volgorde.
Het is voor mij de eerste keer en reis alleen. Hou je ook van een combinatie van cultuur/natuur/steden bezoeken/relaxen
(bv aan het strand met een drankje). Het liefst wissel ik dat af en heb inprincipe alle tijd en niks staat nog vast.

Ga je ook tegen die tijd die kant op? Ik hoor het graag, zou misschien leuk zijn om een gedeelte samen te reizen!

(Vooral voor Myanmar lijkt het me leuk om dit samen met een reisgenoot te bezoeken. Ik denk dat ik hier rond november 2013 heen ga.)

Groeten,

Marco

Hey Marco,

Ik ben Eline (27) en ga in die tijd ook alleen naar Zuidoost-Azië (okt - nov - dec). Ik heb nog niets concreets geboekt, maar wil erg graag naar Indonesië, Vietnam, Thailand, Maleisië, Sri Lanka… Eerst had ik ook Myanmar op mijn lijstje staan, maar naar het schijnt moet je al je overnachtingen op voorhand vastleggen. Laos en Cambodja heb ik 2 jaar geleden gedaan: echt prachtig! Maar nu is het de eerste keer dat ik alleen ga reizen. Spannend. Ik hou ook van een goede mix van natuur en cultuur.

Groetjes,
Eline

Hoi Eline,
Bedankt voor je reactie! Al verder gekomen met het plannen van de reis? Ik begin in Maleisië, 2 oktober vlieg ik naar Kuala Lumpur.
Dan ga ik nog even naar Singapore om vervolgens weer naar KL te gaan en verder Maleisië te bekijken. Vandaar uit wil ik vliegen naar Myanmar en je meot vantevoren het al vastgelgd hebben. Beetje irritant, maar ben wel nieuwsgierig geraakt naar dat land. Afhankelijk hoelang ik daar blijf, denk ik dat ik eind november in Thailand aankom. Daar zal ik ca. 30 dagen blijven en ik verwacht dat ik daar oud&nieuw ga vieren. Is er enig overlapping met jou plannen?

Groeten,
Marco

Hey Marco,

ik denk wel dat er een overlapping is. Ik vlieg 1 oktober naar Jakarta, Indonesië. Dan wil ik ongeveer 3 weken in Indonesië zijn. Daarna wil ik het vasteland van Maleisië doen, denk ik. Er is nog niets zeker. Ik wil ook echt erg graag naar Myanmar, maar het lijkt me toch allemaal wat moeilijker, aangezien je reeds dingen moeten hebben vastgelegd. Hoe ga jij dat doen? Wanneer ga je richting Myanmar? Air Asia vliegt vanuit Kuala Lumpur op Yangon. Ik heb natuurlijk niet zoveel tijd en ik wil ook zeker Vietnam doen. Ik ben me nu wat aan het inlezen. Ik vind het wel leuk om het daar gewoon allemaal te zien en niet te veel op voorhand te moeten doen.

Groeten,
Eline

Hoi Eline,
Lekker, mooi vooruitzicht! Ik moet nog een globale reisplanning maken voor Myanmar en als ikw eet hoe ik ga reizen, ga ik kijken waar ik wil overnachten. Ik zorg dat ik dat vantevoren geboekt heb. Vraag me wel af hoever ik dat vantevoren ga en meot doen. Doe dat het liefst een paar dagen van te voren, maar als het druk is, is het wellicht verstandiger om een tweetal weken of misschien nog wel eerder vast te leggen. Moet hier nog induiken. Denk dat ik toch een tablet ga aanschaffen zodat ik op elke plek waar wifi is, dingen kan boeken (voor overnachtingen in Myanmar en vliegtickets, etc.). Ik verwacht na drie weken Maleisië gezien te hebben en wil dan vliegen van KL naar Yangon inderdaad. Ik vind het ook relaxter om daar pas te zien hoe het gaat en wat ik wil doen, hou er niet van om alles vast te leggen. wil voor mezelf gewoon globaal de landen in kaart hebben en wat erin die landen mooi is om te bezoeken, maar dat ik daar ook van af kan wijken als het anders gaat. Dat is ook het avontuur. Ik weet ook niet of ik alleen naar Myanmar ga, vind het wel een geruststellende gedachte om daar met een reisgenoot heen te gaan.

Groeten,
Marco

Hoi Marco,

Ik zie dat je berichtje beetje gedateerd is. Ben wel benieuwd hoe je het daar heb gehad als je toch bent geweest?

Heey,

Oktober 2013 moet nog komen, dus ik moet nog 4,5 maand geduld hebben.

Groeten,
Marco