Wij zijn van plan volgend jaar een rondreis te doen voor 23 dagen, 21 nachten.
Is het te doen om zelf de hotels te boeken? Ik kom namelijk 600 euro per persoon goedkoper uit dan 2 reisbureau’s via booking of trivago. Daar krijg ik een bedrag van 1400 euro per persoon voor enkel de overnachtingen.
Met dat geld kunnen we daar al wel iets mee doen.
Het kan volgens mij wel uit om zelf te boeken. Ik heb alles zelf geboekt, het voordeel is dat je niet aan een bepaalde lijst gebonden bent. Ik heb alles via tripadvisor uitgezocht en rechtstreeks bij het hotel geboekt. Met je anwb pas, aaa korting, heb ik in alle boekingen de laagste prijs gekregen.
Het grootste voordeel is dat je per overnachting beslist of je budget wilt slapen of een keertje luxe en onbetaalbaar, niet in geld uit te drukken, als je hotel The View bij Monument Valley boekt. Achteraf vond ik al mijn keuzes goed.
Ik wilde eigenlijk binnenkort hier nog een reactie achterlaten. Ik heb nergens spijt van gehad, het was een geweldige reis. Mocht je meer tips willen, dan kan ik je via een privébericht wat meer sturen, evt mijn reis met de kosten.
Laat maar weten en idd begin op tijd met boeken.
groeten Erna
Hoi Erna,
Zo te lezen heb je een mooie reis gehad. Je geeft aan je reisroute met hotels en kosten te willen delen.
Ik ben me aan het oriënteren en weet nog niet of ik het middels een reisorganisatie wil voorbereiden of hetzelfde te regelen. Dat laatste lijkt me wel het leukste. Hoe kan ik m’n mailadres doorgeven aan je, zonder dat iedereen dit ziet.
Ik hoop van je te horen, groeten Mattanja
Hoi Mattanja,
Je kunt een privebericht sturen als je eerst je accountinstellingen wijzigt. Bij jou staan privébrichten uitgevinkt.
Mijn blog kun je in ieder geval hier vinden:
Beste allemaal,
Heel erg bedankt voor de tips die wij gehad hebben! Ik ben vorig jaar januari begonnen met het uitstippelen en augustus 2015 had ik bijna alles geboekt. In januari nog even een hotel in Torrey verruild voor Austins chuckwagon(geweldig hotel) en daarna verder lezen in de boekjes + internet. Mijn kinderen vonden het maar vreemd dat ik er zo mee bezig was maar ter plekke was dat, achteraf gezien, toch wel handig.
De reis was geweldig, alles kunnen doen wat we wilden doen en voldoende tijd gehad. Air Berlin verraste ons in juni nog even met een vluchtwijziging, we kwamen een dag later thuis. Deze laatste dag in LA hebben we gebruikt om bij te komen op Venice Beach en op de dag van vertrek nog even de westfieldMall vlakbij LAX. We hadden dus 34 dagen! Onze hoogtepunten (niet op volgorde, wisselende meningen):
Hotel the View bij Monument Valley (wow wat een uitzicht) en daarna de rit in Monument Valley
Bryce (mooiste park)
De klim naar Vernall en Nevada falls in Yosemite (de beloning is een geweldig uitzicht)
Met z’n vieren op de foto bij de Mesa Arch in Canyonlands
Boottocht (speedboot met tube)Lake Powell bij Page (kinderen)
Alcatraz (ruim van tevoren boeken)
Antelope canyon (ruim van tevoren boeken)
De kust tussen SF en Morro Bay
Universal studios (kinderen)
Wandelen in Sedona en daarna afkoelen in Slide rock statepark
Ons blog: http://witmarsum.reislogger.nl/