Mijn vriendin en ik willen een rondreis gaan maken door zuidwest Amerika en kwamen op deze site terecht. We zagen al gauw dat hier een hoop ervaringsdeskundigen zijn en daarom hebben wij wat vragen. Wij hebben op dit moment een optie genomen op tickets bij KLM met de werelddealweken. De tickets zijn voor heenreis op 31 maart en retour op 18 april. De tickets waren maar €700,- per stuk voor een rechtstreekse vlucht, dus het is een mooie aanbieding. Alleen twijfelen wij of de periode 31 maart t/m 18 april een goede tijd is om deze reis te doen. Wij hebben vooral twijfels over het weer en of alle NP’s wel open zijn. Kan iemand ons helpen en adviseren? Daarnaast vragen wij ons af of wanneer tickets voor mei het goedkoopst zijn? en aan welke prijs moeten we dan denken? nu staan ze namelijk voor €940,- wat we te veel vinden. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! hieronder ook nog ons globale reisschema, als jullie nog goede tips en aanraders hebben horen we die uiteraard ook graag!
Onze reis ziet er ongeveer als volgt uit:
Dag 1, 2, 3:
Los Angeles (2 nachten)
Dag 3:
San Diego (1 nacht)
Dag 4:
Joshua Tree (National park) (1 nacht)
Dag 5:
Phoenix (1 nacht) Apache Trail??
Dag 6:
Grand Canyon (1 nacht, slapen in Flagstaff)
Dag 7:
Meteor crater & richting Zion (1 nacht) of i.p.v. Zion naar Antelope National Park
Dag 8:
Zion/Antelope (National Park) (1 nacht)
Dag 9, 10, 11:
Las Vegas (2 nachten)
Dag 11:
Death Valley & doorrijden naar Seqouia National Park (1 nacht in Lone Pine)
Dag 12:
Seqouia National Park (1 nacht)
Dag 13, 14:
Yosemite National Park (1 nacht)
Dag 14, 15, 16:
San Fransisco (2 nachten)
Dag 16:
Santa Barbara ( 1 nacht)
Dag 17:
Via Santa Monica naar Los Angeles (Hotel in Los Angeles)
Dag 18:
SHOPPEN
Dag 19:
Universal Studios/Sea World/Disney
Welkom op het forum.
$ 700,-- is een mooie prijs. Gauw boeken en niet meer omkijken. Wij vliegen over 3 weken naar LA en betalen € 825,-- pp.
Het weer. Niet te voorspellen. Bij Grand canyon en Bryce kan je sneeuw meemaken, of niet… Sierra passen zullen gesloten zijn. En je plant heel wat in 18 dagen.
Een dag San Diego zou ik niet doen. Drukke weg er naar toe en veel te weinig tijd voor bezichtigingen.
Joshua Tree is heel mooi die tijd van het jaat maar je kan alleen buiten het park overnachten (Joshua tree, Yucca Valley, Twentynine Palms.
Apache Trail ligt nog een eind buiten Phx en 22 miles is onverhard. Ligt ook niet echt op de route.
Slpane in Fkagstaff is af te raden voor een bezoek aan GCNP. Probeer in het NP zelf te vernachten www.grandcanyonlodges.com
Meteor Crater zou je best kunnen overslaan. Behoort niet tot de hoogtepunten imo.
Ik zou het volgende doen:
Vlucht LA
Naar Joshua tree NP Nacht in 29 Palms
lange rit naar Grand Canyon NP Wellicht stoppen voor R66 (bv Topock-Oatman-Kingman en/of Kingman-Seligman)
GCNP
Naar Page (Antelope Canyons, lake Powell, Horseshoe bend, Glen Canyon Dam, is geen natinal Park)
Page-Bryce
Bryce-Zion
Zion
Naar las vegas
Las vegas
las vegas via death Valley naar Ridgecrest (ligt meer op de route dan Lone Pine)
Ridgecrest-Yosemite (vergeet Seki NP. Weinig tijd voor en je kan ook sequoias zien bij Mariposa Grove in Yosemite
Yosemite
Yosemite-san Francisco
SF
SF-Cambria (SF naar Santa Barbara is te ver)
Cambria LA via SB
18.19: LA
Je telt nu 21 dagen maar volgens mij heb je niet zo lang tussen 31 maart en 18 april…
Reserveringen voor GC en Yosemite zijn noodzakelijk. Koop een America the beautiful bij de ingang va je eerste NP. Kost $ 80,–, geldig voor een jaar maar alleen al de toegangsprijzen voor GC, Bryce en Zion zijn $ 25,-- per stuk.
Je zou gemakkelijk langer voor de kust tussen SF en L kunnen nemen maar ik ben bang dat je daar geen tijd voor hebt. Ik zou zeker Bryce niet willen missen en 2 nachten Zion en Yosemie zijn wel aanbevleoen omdat daar zo veel te zien en te doen is.
Yeehaw
Bedankt voor de uitgebreide toelichting en tips! Goed om te weten dat we ons om het weer niet te druk moeten maken.
van 31 maart t/m 18 april in 3 weken is inderdaad erg knap :nadenken: haha. foutje in de datum, moet van 30 maart t/m 20 april zijn.
We gaan verder met het plannen van de reis en nemen al je goede tips mee!
Hebben nog meer wereldreizigers ervaring met een rondreis in april? Verder vroegen wij ons nog af wat het meest verstandig is met het huren van een auto. Is het voordeliger om het op locatie te doen of vooraf in Nederland? Kan iemand mij ook een goed adres voor de huur van een auto geven?
Huur de auto al in Nederland. Probeer www.rentalcars.com of www.drive-usa.de Wij hebben dit jaar 2 rentals van Drive-Usa en hebben zeer goede ervaringen met dit bedrijf. Alle verzekeringen zijn inclusief.
Let wel op dat sommige wegen in Yosemite en of sequoia nog gesloten zullen zijn in die tijd. Wij zijn begin mei geweest en sommige wegen waren nog niet toegankelijk zijn omdat er nog sneeuw ligt. Auto zou ik inderdaad ook in Nederland huren, zijn zat mooie deals. En qua vlucht denk eens aan United Airlines je bent wel iets langer onderweg 14 uur ongeveer maar ons ticket was iets minder als 600euro
Dat over die wegen hebben we inderdaad meer gelezen, daar moeten we dan even goed opletten. Bedankt voor de tip voor de auto’s! op beide sites zien we mooie aanbiedingen. wij gaan denk voor een Ford Escape (Midsize-SUV), lijkt me ruim genoeg voor 2 personen en is voor een redelijke prijs (€800,- incl. verzekeringen.) @LauraAruba Tickets zijn al geboekt! nu voor €700 rechtstreekse vlucht met KLM
800 euro dat vind ik eigenlijk vrij duur. Ik weet niet meer precies wat wij betaald hebben zal even kijken maar wij hadden ook een Ford Escape, mochten bij aankomst kiezen welken auto we wilde hebben en kozen voor de vergelijkbare Chevrolet Captiva. Ook hadden we het hele totaal pakket erbij. En die hebben we ook moeten gebruiken omdat ze in Oakland alle ramen waren ingeslagen, auto netjes mogen omruilen
Gezien mijn bankrekening was het rond de 400 euro wat wij betaald hebben. Ben nu even aan het achterhalen via welke site, weet wel dat het een Amerikaanse website was dus in dollars betaald en de auto was uiteindelijk van Dollar
De site was hoogstwaarschijnlijk rentalcars.com paar weken van te voren geboekt toen, je kunt hem blijkbaar ook in het nederlands zetten en op euro haha
€40,-- per dag voor een Escape is idd vrij hoog maar hij is groot genoeg voor 2 personen met bagage. Om je een idee te geven, onze eerste autohuur dit jaar is via drive-usa bij Alamo voor een Chevy Tahoe en wij betalen ca € 49,-- per dag en die Tahoe is een enorme full size. Als het niet nodig is zou ik niet bij Lax Dollar huren. Die lokatie heeft een erg slecht naam (net als San Francisco trouwens)