Hallo allemaal,
Volgend jaar gaan mijn vriendin en ik vanaf juli (waarschijnlijk 10 juli) voor 4 maanden op reis door Zuid-Amerika. Ons plan is om te beginnen in Peru (Lima) en in ieder geval via Bolivia naar Brazilië te reizen. Mogelijk dat we ook nog delen van Paraguay, Uruguay of Argentinië mee, maar dat willen we gedurende onze reis nog gaan bepalen.
We zijn ons al aan het voorbereiden maar willen niet veel vastleggen zodat we flexibel kunnen reizen. Overnachtingen (met uitzondering van het verblijf bij aankomst), vervoer, excursies etc. willen we daarom ook ter plekke vastleggen. Dit houdt natuurlijk niet in dat ik al veel informatie aan het verzamelen ben over verschillende mogelijkheden.
Op dit moment heb ik echter de volgende praktische vragen die al in een vroeg stadium van de voorbereiding aan bod zullen komen:
-
Vliegtickets: We willen graag vliegen naar Lima rond 10 juli 2018. Op dit moment zie ik daar bijvoorbeeld opties voor rond de €630. De KLM werelddeals zijn op dit moment geen goede optie, maar wat is een goed moment om tickets te kopen en waar kan ik deze het allerbeste zoeken?
-
Backpack: We hebben nog geen backpack en ik zie op internet dat de keuze enorm is met enorm uiteenlopende prijzen. Iemand een goede tip voor het kiezen van een goede backpack?
-
Algemene tips: Heb je een plek/locatie/stad/dorp/hotel/hostel/verblijf in het genoemde gebied waar we echt heen moeten gaan? Graag!
Alvast bedankt voor jullie reacties!