Na wat twijfel over de veiligheid (na de berichten over Hazyview), hebben we toch besloten dit jaar onze droomreis door Zuid Afrika te maken…
Vertrek staat gepland voor half september, tickets zijn nog niet geboekt.
We hebben al veel nuttige informatie opgedaan op dit forum en via forumleden, hartelijk dank daarvoor!
We zijn op de volgende route / reisschema uitgekomen en zijn erg benieuwd naar jullie bevindingen:
AMS - Johannesburg
Johannesburg - Blyde
Panoramaroute -Private game reserve (waarschijnlijk rond Phalaborwa)
Private game reserve
Private game reserve
Private game reserve - Kruger
Kruger
Kruger - Komatipoort
Komatipoort - Hluhluwe
Hluhluwe
Hluhluwe - St Lucia
St. Lucia
St. Lucia - Durban
Durban - Port Elizabeth - Jeffreys Bay
Jeffreys Bay
Jeffreys Bay - Garden Route
Garden Route- De Kelders
De Kelders
De Kelders - Stellenbosch
Stellenbosch
Stellenbosch - Kaapstad
Kaapstad
Kaapstad - AMS
Is deze route goed te doen in de tijd die we uitgetrokken hebben (ong 3,5 wk)? Drakensbergen hebben we er (helaas) bewust uitgelaten vanwege de tijd en de keuzes die je dan moet maken :).
Is Blyde een goede en vooral veilige tussenstop tussen Johannesburg en Phalaborwa of zijn er betere opties?
Ik ken zelf Blyde niet om te overnachten. Maar het ligt eraan wanneer je aankomt in Johannesburg, met KLM kom je in de avond aan, je zou dan heerlijk een nachtje vlakbij slapen en dan de volgende ochtend op tijd weg rond 9.00 uur, richting Phalabowra is het dan ongeveer 6 uur rijden. Is makkelijk te doen dus. Ik raad aan bij www.casartgamelodge.com of bij www.kurhulalodge.com te blijven voor een paar nachten en daar verder te rijden richting Graskop om aan de Panaramaroute te beginnen.
via Blyde dan omgeving Phalabwora, is een beetje erg om.
@Thatch 22: Hartelijk dank voor de reactie!
Van Johannesburg naar Phaloborwa is inderdaad 6,5 uur rijden.
Als ik de route via Blyde / Sabie neem dan geeft google maps totaal 7,5 uur aan.
Dit lijkt niet heel erg om of vergis ik me daarin :)?
We willen namelijk het liefst op weg naar Phaloborwa de panoramaroute doen en via Phaloborwa het Kruger park inrijden.
Het Forever Blyde Canyon Resort ligt vlakbij de 3 Rondawels en biedt accommodatie in alle kategorieën en prijzen.
Restaurant heeft 's avonds een buffet maar dat heeft mij geen bijzondere indruk gemaakt. Zelf braaien is een alternatief!
7,5 ur rijden alleen maar rijden en geen lunch stop zit erbij, pas op he. En het laatste stuk, binnen weg daar is super slecht gaten in de weg, al jaren en wordt alleen maar erger. Rij dus NOOIT door een plas water heen, kan een fat onder zitten en je rijdt je banden of erger de hele auto daarop kapot, ja die route is te doen, alleen je moet smoezen op tijd weg dan, en uitgerust ook, dus noet na een nacht in een vliegtuig, echt niet. Reden, je bent moe, links rijden, andere lucht, hoogte …
Bedankt voor de link, Corné.
Komende van Sabie waren we begin december al wat blij dat we een overnachting in de Forever Blyde Canyon konden vinden, tot Swadini zouden we in ieder geval niet meer gereden zijn, niet alleen omdat het al laat werd maar vooral omdat we 's anderendaags nog naar Bourke’s Luck wilden omdat we daar nog geen tijd voor hadden genomen. Ziet er in elk geval heel leuk uit.
Groetjes,
Toetske
@ Amukela en @ Toetske: bedankt voor de tips, beide accomodaties zien er mooi uit!
@ Thatch22: dank je wel wel voor je reactie en je tips voor het rijden. Is inderdaad erg belangrijk om rekening mee te houden.
We willen de rit van Johannesburg naar Phalaborwa sowieso in (minimaal) 2 delen rijden dus dat gaat goedkomen. Exacte route hangt nog even af van de vluchttijden.
Wat vinden jullie van de rest van de route?
Prettige dag!
ok, route zier er verder goed uit. In Hermanus is dit een leuke overnachting www.thepottingshedguesthouse.co.za/ en in St. Lucia is deze erg goed www.elephantcoastguesthouse.com/
veel plezier alvast. en probeer vroeg de tickets te boeken, hoe vroeger hoe goedkoper!