Ziet er goed uit en zeker te doen qua afstand. Vanaf Joburg naar Middelburg is het snelweg (tolweg, met gewoon geld te betalen Randen dus)
Hebben jullie al een idee wat jullie allemaal willen gaan zien/doen?:zon02:
we zijn er nog niet geheel uit, we zien daar wel wat we wanneer gaan doen.
als het krugerpark en de binnenlandse vlucht maar vastliggen.
ik kan alleen geen plek meer vinden in het krugerpark via www.sanparks.org iemand een beter idee?
In de plaatsen Phalaborwa, Hazyview en bijvoorbeeld Sabie zitten héél veel leuke B&B’s, hotels en guesthouses. Kijk maar eens op www.sleeping-out.co.za of www.safarinow.com
En als je echt in een wildpark wilt overnachten, zoek dan accommodatie in Timbavati, Klaserie Nature Reserve, Sabi Sands, Manyeti of Balule. Zitten wel grote prijsverschillen tussen
Ook aanrader: Tshukudu vlakbij Hoedspruit. Zowel goedkoop bushcamp (basic, zelf koken) als duurdere lodge met alle maaltijden en game drives e.d. inbegrepen.
Wanneer je op dag 2 rond 09:00 uur vertrekt dan kun je al rond 13:00 uur in Sabie zijn en daar overnachten.
Op dag 3 kun je dan de panoramaroute doen, en op dag 4 het Kruger park in naar Lower Sabie.
Persoonlijk zou ik niet in Nelspruit willen overnachten.
Hopelijk heb je hier iets aan, veel plezier met je planning :zon02:
bedankt voor je reactie.
ik heb het al weer wat aangepast.
Dag 1 aankomst Johannesburg
Dag 2 rondom Johannesburg/Pretoria (gehele dag relaxen met vrienden uit pretoria)
Dag 3 Johannesburg - middelburg - lydenburg - sabie
Dag 4 Graskop - Blyde Rivier Canyon -phalaborwa
Dag 5 Olifants
Dag 6 Olifants
Dag 7 Lower Sabie
Dag 8 Lowersabie - Johannesburg (of Middelburg o.i.d.)
Dag 9 Johannesburg - Kaapstad vlucht
Dag 9 t /m 14 Kaapstad diverse
Moet je dag 5, 6 en 7 niet alvast aanpassen als je geen plek meer kunt vinden in Kruger Park? Natuurlijk kun je die dagen prima doorbrengen in het park zelf, maar de overnachting zal dan toch (net) buiten het park moeten liggen. Bevalt ons trouwens ook altijd prima hoor, gewoon net ff buiten de poorten van het park overnachten! Je hebt daar al heel wat goede tips voor gekregen.
Groetjes en veel plezier met het programma,
Natascha Snelder
gelukkig was er nog plek in het krugerpark dus dat hebben we al geboekt.
denk dat ik er zo uit ben.
nu nog even auto en binnenlandse vlucht regelen en dan heerlijk vakantie!