Begin juni stap ik in het vliegtuig naar Bangkok. Van daar uit wil ik verschillende landen gaan ontdekken. Mijn idee tot nu toe: Bangkok, Cambodja, Vietnam, Laos, Thailand, Maleisie, Sumatra, Java en afsluitend Bali. Maar dit kan allemaal nog veranderen. Ben van plan om alleen het ticket naar Bangkok te boeken en dan laat ik me verrassen…
Ik wilde eigenlijk naar India maar word ook heel enthousiast van de landen waar jij heen wilt en vooral het rondreizen. Ik kan alleen pas begin juli weg, mijn contract loopt tot eind juni…dus weet niet wat je in de planning hebt qua datum en aantal weken?
Wat voor een reistype ben je? rugzak of koffer, hotel of hostel, enz?
Ik ben toevallig Juli op Bali aan het werk en wil daarna nog een paar weken (3 ofzo) rondreizen door indonesië en evt. landen die in de buurt liggen… Misschien kunnen we een deel samen doen?
Goh wat een gezelligheid dat er zoveel enthousiastelingen zijn voor Azie in juni, juli, augustus!
Zelf vertrek ik eind juni (rond de 27e) voor een periode van 4 weken naar thailand, eerst omlaag naar koh phanang om daarna 4 weken te reizen in Vietnam te reizen, langs de kust. Misschien nog laos te passeren, het rondje afmaken van en naar naar bangkok zeg maar. Misschien kruisen we elkaar ergens Hilde en Joyce? Zou leuk zijn!
Mijn idee is om te beginnen in Bangkok en dan naar boven, naar Chang Mai te gaan om vervolgens door Laos te trekken (misschien nog Vietnam) en dan naar de eilanden van Thailand om vervolgens weer door te gaan naar Java / Bali en wellicht Sulawesi.
Volgens mij de omgekeerde route… Ben benieuwd of we elkaar tegenkomen! Wel gezellig!
Hoi Hilde, wat goed zeg! Ik wil dezelfde route afleggen maar ga denk ik eerst naar de eilanden, vanuit koh phangan kan ik dan rechtstreeks naar chang mai vliegen. Misschien loopt ben jij dan ook tegen die tijd daar. Ik verwacht 3/4 juli in chang mai te zijn.
Joyce, dan missen we elkaar ruimschoots inderdaad, haha! Jij ook veel plezier!
Dat is ook een idee. Eerst even genieten op de eilanden en daarna verder trekken naar het noorden… Misschien dat ik me nog bedenk. Wil ca 2/3 wk in Thailand blijven voordat ik richting Laos ga.
Mijn overweging om eerst naar de eilanden te gaan heeft te maken met het visum. Wat ik begrijp is dat wanneer je thailand voor de tweede keer binnenkomt, je nog 15 dagen ‘krijgt’. Op zich wel genoeg voor een paar dagen bij de eilanden maar mocht het daar nu echt zo mooi zijn dan heb ik de vrijheid om er nog een paar nachtjes aan te plakken.
Ik weet niet of je van yoga houdt, maar ik heb een geweldig yoga centrum gevonden op één van de eilanden. Mocht je interesse hebben in de link, mail me dan even, dan mail ik jou die weer.
Wat jij beschrijft is ook mijn idee voor komende zomer, zij het iets minder omvangrijk dan jouw reisschema (in totaal heb ik een maand de tijd; van 18 juli t/m 22 augustus, dus dat wordt iets krapper).
In ieder geval staat Thailand op mijn verlanglijstje om al backpackend te gaan bezoeken
Mijn planning rondom de eilanden is veranderd, ik ga vvanuit bangkok (na een paar dagen daar) meteen door naar chang mai. Dat omdat de situatie in zuid-thailand wat onrustig is. Ik vlieg 23 juni. Wanneer vlieg jij? Misschien kunnen we nog ergens afspreken!
Ik sluit me even aan bij deze conversatie. Ik vertrek namelijk 25 juni (alleen) naar Thailand. Blijf een week in Bangkok en ga daarna (4 juli) naar Chiang Mai.
In Bangkok wil ik yogalessen gaan volgen voor 5 dagen.
Wie weet dat iemand zoiets ook leuk lijkt. Ook tips voor een goede yogaschool zijn welkom. Ik heb nog totaal geen ervaring, dus het wordt met nul beginnen…
Overigens wel bekend in Thailand. Het wordt mijn 5e keer…
Ik overnacht waarschijnlijk ergens in de buurt van Khaosan Road. Wel iets met zwembad ( Rambuttri Village Plaza bijvoorbeeld).
Hoi allemaal!
Ik wil rond 17 juli vertrekken naar Azie. Waarschijnlijk vliegen op BKK (?). Zijn er dan nog meer mensen daar die samen op willen reizen?
Groetjes,
Elles