Rondreis Westkust

Wij willen met 5 kinderen (5 jongens 12-17 jr) o.a. naar de Westkust.
Ik heb de volgende vragen:

x Zijn er nog locaties / activiteiten die leuk zijn voor de kinderen?
x Is deze planning te doen(ca 2300 km in 9 dagen)
x Hebben jullie nog verdere tips?

28-7: Aankomst San Francisco
29-7: SF
30-7: SF
31-7:Yosemite
01-8:Yosemite
02-8: Death Valley
03-8:Zion
04-8:Zion
05-8:Bryce
06-8:Grand Canyon
07-8:Grand Canyon
08-8:Las Vegas
09-8: Vliegen naar New York
10-8: NY
11-8: NY
12-8: Vlucht naar huis

Mvg
Arjan

Persoonlijk vind ik het wat veel voor 9 dagen. Je zult voornamelijk in de auto zitten. Voor activiteiten voor de kinderen zul je nagenoeg geen tijd hebben.
Yosemite - Death Valley is bijna 7 uur rijden, misschien nog wel langer, zonder stops.
Death Valley - Zion idem, zonder stops.
Bryce - Grand Canyon 6 uur zonder stops
Grand Canyon - las Vegas ook ongeveer 6 uur rijden.
Het is gewoon jammer. Er is nog zoveel te zien onderweg. Je bent nu bijna iedere dag hele afstanden aan het rijden zonder te kunnen stoppen.

Hee joppeman,

Ik ben het wel eens met marenko.

De afstanden zijn behoorlijk en met een camper kun je zo ie zo al niet door rijden, laat staan da de politie echt goed staat te controleren
(3x aangehouden).

Als je met kinderen gaat kun je dan niet beter rond la blijven hangen en uiteindelijk eindigen in sf. bij la heb je verschillende onwijs gaven pret parken(six flags en universal studio’s) en in sf kun je ook het nodige bezichtigen.

Als je met zoveel mensen dat allemaal wilt zien moet je denk letterlijk 24/7 rijden en effe foto maken en weer rijden.

En in de zomer mag je niet met een camper door death valley.

Succes met plannen

Ik zie niet staan dat ze met een RV gaan.
In de praktijk zal je heel wat meer rijden als je de miles ter plaatse ook telt zoals in Yosemite, Death Valley en Bryce. Je zal ook reserveringen nodig hebben die tijd van het jaar. En voor Las Vegas zal je ook niet veel tijd hebben als je de volgende dag meteen naar NY vertrekt.

Ik raad u aan om een andere keer naar New York te reizen. Op die manier is het min of meer haalbaar om een comfortabele reis te maken met niet al te veel kilometers op 1 dag.

Het is overigens niet erg logisch om van Death Valley direct naar Zion te reizen. Ten eerste is dat zeker 8 uur rijden zonder stops, en ten tweede moet je dan toch door Vegas. Dan kun je beter in Vegas overnachten, en eventueel neem je dan Los Angeles als eindstation na het bezoek aan Grand Canyon, al ga je dan ook veel kilometers moeten rijden.

Death Valley (Furnace Creek) naar Zion is zo’n 5 uur rijden Tristan maar je verliest nog een uur door het tijdverschil tussen Nevada en Utah.

Bedankt voor ieders reactie!
We hebben 2 dagen aan onze vakantie kunnen plakken:smile: en gaan nu kijken naar de exacte invulling.

Wie weet een goed (koop) hotel als we van SF naar Yosemite park rijden?
Als we naar de Grand Canyon gaan, wie weet hier een goed hotel?