We zijn van plan om komende februari een reis door West en Noord Australie te gaan maken.
Idee is om te starten in Perth en uiteindelijk te eindigen in Cairns.
Met een of meerdere binnenlandse vluchten en bepaalde stukken met een huurauto of camper.
Wil je alles in februari doen? En tot Darwin gaan? En hoe naar Cairns, en hoe lang in en om Cairns. Probeer iets meer info te geven, dan kan er wat gerichter worden gereageerd. Darwin is nat en heet: Darwin Airport - climate, averages and extreme weather records
We willen de hele maand februari uittrekken voor west en noord Australië. We beginnen en Perth en mogelijk tot Monkey Mia of Broome met de auto. Dan vlucht naar Darwin en ook met vlucht door naar Cairns. Plannen staan allemaal nog niet vast verder.
Wat we per se willen zien en doen:
Perth en de westkust tot ongeveer Broome
Darwin en dan met name daar Kakadu NP
Cairns, het Great Barrier Reef en Port Douglas
ik zou het hele plan drastisch aanpassen. Zowel de Top End (Darwin en omstreken als Cairns zijn eigenlijk af te raden. Zie hieronder hoe het in februari in Kakadu en Cairns is.
Perth/Fremantle en de westkust tot Exmouth gaat maar is in de buurt van Exmouth ook erg heet. Zou je niet een heel ander deel van Australië kunnen overwegen? Of heb je andere delen al bezocht?
PS. Staan je privé berichten dicht? Ik heb routes beschikbaar in Word maar heb daarvoor een mailadres nodig. Niet via het forum vanwege spam. Stuur me evt maar een PB.
Wij waren begin vorig jaar aan de westkust en eind januari begin februari in Exmouth. Het was daar toen al duidelijk einde seizoen en we stonden ongeveer alleen op de camping. Naar Broome is dan helemaal geen optie. alles dicht. Nu net terug van trip Darwin - Broome in mei/juni en daar werd ons verteld dat na oktober tot en met april je eigenlijk niet in het noorden moet zijn. Super jammer want het is echt geweldig in west en noordwest Australie.