Rondreis West Amerika

Hallo allemaal,

Mijn vrouw (27 jaar) en ik (29 jaar) zijn van plan om volgende maand (ongeveer vanaf 11 oktober tot begin november) voor 3 a 3,5 week een rondreis te maken in het westen van Amerika. We hebben samen dit forum al goed bekeken en aan de hand van de berichten een reisschema opgesteld. Dit schema is als volgt:

Dag:
1: Aankomst Los Angeles
2: Los Angeles
3: Los Angeles - Kingman (of een andere plaats om de tocht naar de Grand Canyon op te splitsen)
4: Kingman - Grand Canyon
5: Grand Canyon
6: Grand Canyon - Page
7: Page
8: Page - Bryce National Park
8: Bryce National Park
9: Bryce National Park - Zion National Park
10: Zion National Park
11: Zion National Park - Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas - Death Valley
14: Death Valley
15: Death Valley - Yosemite National Park
16: Yosemite National Park
17: Yosemite National Park - San Francisco
18: San Francisco
19: San Francisco - plaats aan de kust
20: Plaats aan de kust
21: Plaats aan de kust - Los Angeles
22: Terug naar Nederland

Zoals jullie zien is de reis opgebouwd uit een dag reizen - volle dag park/stad etc -dag reizen etc. Ook hebben we eerst een stad, dan parken, dan stad (las Vegas), dan weer parken en dan afsluiten met San Francisco en de kust.

Onze eerst vraag is gewoon algemeen jullie opmerkingen/hints hierover. Zoals gezegd hebben we al veel in de berichten gelezen en daarom bijvoorbeeld Page toegevoegd.

Zoals nu gepland starten we en eindigen we in Los Angeles. Is dit een juiste keuze of zijn er betere alternatieven?

Verder zijn we nog een het bekijken of we de tocht per camper of per auto gaan maken. Ook weten we nog niet of we hier middels een reisbureau al de hotels laten boeken (als we met de auto gaan) of dat we alleen de autohuur en de eerste en laatste hotelovernachting boeken. Onze voorkeur is de laatste optie zodat we eenmaal in de VS helemaal vrij zijn qua tempo. Deze beslissingen zijn natuurlijk voor ieder persoonlijk, maar willen graag jullie mening hierover. Zijn er bijvoorbeeld genoeg overnachtingsmogelijkheden in en bij de parken die men bij aankomst nog kan reserveren?

Nu komt ook nog een heel belangrijk punt: mijn vrouw is tijdens de reis in de 15de tot de 18de week van de zwangerschap. Nu hebben we al goed geinformeerd of het veilig is om op grote hoogtes te komen zoals je in de verschillende parken zult doen. Het advies dat we kregen is dat het veilig is zolang je niet te lang boven de 2500m verblijft zoals bij een overnachting. Is dit gegeven een belemmering tijdens onze geplande reis? We willen natuurlijk niet dat het op een of andere manier schadelijk kan zijn. Verder passen we natuurlijk onze activiteiten hier op aan.

Een hele hoop vragen waar we hopelijk antwoord op krijgen. Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite en tijd!

Met vriendelijke groet,

Nog geen reacties zie ik!

Het lijkt mij een prachtige reis. Waarom niet eindigen in San Fransisco? Scheelt je een trip naar LA waar je al geweest bent. 2 dagen in Zion lijkt mij wat royaal. Of willen jullie echt gaan hyken in Zion? Yeehaw is expert op dit traject, hij kan je de beste tips geven. Je zou hem een PM kunnen sturen met een aantal van je belangrijkste vragen. Hij zou binnenkort op reis gaan, al weet ik niet wanneer…

Wat betreft de zwangerschap; allereest van harte en ik zou de specifieke hoogtes ed toch maar even Googlelen, dan ben je er misschien sneller achter.

Goede reis.

Wij zijn zondag terug gekomen van onze reis. Ik zou onderstaande doen. Grand Canyon, kan je ook in 1 dag bekijken. Extra dag kan je hier weglaten en dan een extra dag ergens anders plannen. Deze dag zou ik bij San Francisco plakken en als tweede keus zou ik Las Vegas pakken.
Sedona wil je niet missen, is echt super mooi. De rit van SF naar LA trouwens ook niet HW 1 is geweldig, dus zou wel in dezelfde plaats beginnen en eindigen.
1: Aankomst Los Angeles
2: Los Angeles
3: Los Angeles - Joshua Tree
4: Joshua Tree - Sedona
5 Sedona
6. Sedona - Grand Canyon
7: Grand Canyon
8: Grand Canyon - Page
9: Page
10: Page - Bryce National Park
11: Bryce National Park - Zion National Park
12: Zion National Park
13: Zion National Park - Las Vegas
14: Las Vegas
15: Las Vegas - Death Valley.
16: Death Valley - Yosemite National Park.
17: Yosemite National Park
18: Yosemite National Park - San Francisco
19: San Francisco
20: San Francisco - Cambria
21 Cambria - Los Angeles
22: Terug naar Nederland

Je schema ziet er prima uit maar zoals Rabroekie heeft gedaan kan natuurlijk ook.
Een paar dingen om op te letten:
Tussen LA en Kingman kan je via Oatman en R66 rijden. Aflsag Topock net over de grens Ca/Az. Dit is een prachtig stukje R66 maar neemt wel extra tijd. De volgende dag kan je ook nog R66 rijden tussen Kingman en Seligman. Seligman is een must stop.
1 of 2 nachten GC? Een nacht kan maar wel zo rudtig is om 2 nachten te boeken. Je hebt wel een reservering nodig www.grandcanyonlodges.com
Na GC kan je eerst naar Monument Valley en dan van Monument Valley naar Page. Wel met een overnachting in MV (Probeer een The View hotel).
Voor Bryce is een overnachting meestal genoeg tenzij je wil gaan paardrijden of zoiets.
Zion 2 nachten zou ik zeker willen aanbevelen. Je zit ook nog in de tijd met de fallcolors. Prachtig.
Tussen Zion en Las Vegas kan je ook nog Valley of Fire SP bezoeken.
2 nachten Death Valley die tijd van het jaar is ook al geweldig maar daarna zijn er een paar voetangels en klemmen.
Je komt eind october naar Yosemite. Dat betekent dat Tioga Pass al dan niet tijdelijk gesloten kan zijn en dan moet je een andere route nemen. Ik zou ook nooit in een dag van DV naar Yosemite rijden. Langs de eastern sierras vind je weer die prachtige fallcolors en ook op de rit van lee Vining naar Tioga Pass. Je hebt Lone Pine met Alabama Hills en Whitney portal, Manzanar, Laws Museum, June Lake loop, Mono Lake en (met een behoorlijke omweg) Bodie Ghosttown. Het is ook aan te bevelen Tioga Rd te rijden met de zon in de rug ('s morgens dus).
Maar zoals gezegd, Tioga Rd kan gesloten zijn.
Tussen SF en LA ligt Cambria ongeveer halverwege. Je kan ook 3 dagen nemen: SF-Santa Cruz-Monterey. Monterey-Cambria/San Simeon (Hearst Castle), Cambria-LA.
Je neemt nu de eerste dag na aankomst voor LA. Je zou LA ook aan het eind van je reis kunnen bezoeken.
Tenslotte voor Death Valley. Wat je zou kunnen doen is vroeg uit Las Vegas vertrekken en dan naar DV. Je kan al heel wat zien als je 1 nacht in DV zit bv Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells resort (geen resort…).
Dan de volgende morgen nog meer zien in Death Valley en dan die dag verder rijden en overnachten in Bishop, Mammoth Lakes of Lee Vining. Maar dan wel alleen als Tioga rd open is. ls deze weg gesloten is via de zuidelijke sierras rijden en dan bv van Death Valley (met een overnachting)naar Ridgecrest, Tehachapi of Bakersfield of zelfs bij Lake Isabella.
Yeehaw

Hallo,

Allereerst dank voor de informatie.

Stel dat we ervoor kiezen om een auto te huren ipv de camper, is het dan aan te raden om de overnachtingen vanuit hier al te boeken, of kunnen we daar nog prima de overnachtingen boeken? De tweede optie heeft onze voorkeur omdat je dan wat meer vrijheid hebt, maar we willen natuurlijk niet dat het daar elke dag lastig wordt met het reserveren van een hotelkamer.

Wat ook voor ons onduidelijk is, is onze vraag mbt de hoogtes. We snappen dat je je daar een groot deel in berggebied begeeft als je naar de nationale parken gaat, maar verblijf je constant op grote hoogte (boven 2000 - 2500 meter) tijdens de reis of is dit alleen als je er echt voor kiest om in de parken te gaan hiken en dan op grotere hoogte komt. Dat laatste waren we toch niet echt van plan door de fysieke inspanning voor mijn zwangere vrouw. Maar willen natuurlijk wel van het natuurschoon in de parken genieten.

Nogmaals bedankt voor de informatie! Jullie zorgen ervoor dat het een geweldige reis gaat worden!

Gegroet,

Ik zou reserveruingen in de National Parks willen aanbevelen. Vooral GC en Yosemite. Houd er rekening mee dat in october op diverse plaatsen nachtvorst is en je RV moet dan winterhard zijn. Zelf zou ik voor de auto (SUV) kiezen.
Grand Canyon south rim is 7000’ en Bryce 8000’ Hoogste punt in Bryce is bijna 9000’ maar daar zijn geen hotels dus 8000’ it is. Tioga Pass is bijna 10.000’ maar de valley is een stuk lager. Bishop is 4000’ Mammoth Lakes bijna 8000’
Dat zijn de hoogste locaties op je route.
Je kan heel wat vanuit de auto zien zonder lange hikes te maken maar een wandelingetje kan natuurlijk altijd.

Hallo,

Natuurlijk eerst bedankt voor de informatie. We zijn weer een paar dagen verder en ook weer wat wijzer geworden.

Allereerst hebben we ons verdiept in de invloed van hoogtes op de zwangerschap en onze huisarts zei dat de hoogtes waar wij kwamen niet schadelijk zijn, alleen dat fysieke inspanning op grotere hoogtes meer moeite kost en zeker als je zwanger bent. Maar daar kunnen we natuurlijk rekening mee houden tijdens onze activiteiten.

Daarna hebben we ons meer in de route verdiept en hebben ons schema met bhv jullie reacties als volgt opgesteld:
Dag: Datum: Plaats: Opmerkingen:
1 11 oktober Nederland - Los Angeles
2 12 oktober Los Angeles
3 13 oktober Los Angeles – Kingman R66 via Oatman
4 14 oktober Kingman – Grand Canyon R66 via Seligman
5 15 oktober Grand Canyon
6 16 oktober Grand Canyon – Monument Valley
7 17 oktober Monument Valley – Page
8 18 oktober Page
9 19 oktober Page – Bryce National Park
10 20 oktober Bryce National Park – Zion National Park
11 21 oktober Zion National Park
12 22 oktober Zion National Park – Las Vegas (Valley of Fire)
13 23 oktober Las Vegas
14 24 oktober Las Vegas – Death Valley
15 25 oktober Death Valley – Mammoth Lakes (Alleen naar Mammoth Lakes als Tioga Road open is, anders via zuidelijke route)
16 26 oktober Mammoth Lakes – Yosemite NP
17 27 oktober Yosemite NP
18 28 oktober Yosemite NP – San Francisco
19 29 oktober San Francisco
20 30 oktober San Francisco – Cambria
21 31 oktober Cambria – Los Angeles Via HW 1
22 1 november Los Angeles - Nederland

We hebben alleen nog een paar vragen over onze reis:

In de huidige route gaan we via Kingman. Ik las in jullie berichten dat Sedona ook ontzettend mooi is om te bezoeken, alleen zitten we qua tijd eigenlijk een beetje krap omdat de andere plaatsen hoger op onze lijst staan. Gewoon Kingman aanhouden of hebben jullie een betere suggestie?

Nu hebben we in LA in het begin een extra dag om van de Jetlag te bekomen en dan de reis te beginnen. Maar hierdoor lijkt het wel dat we moeten haasten aan het eind om via Cambria in LA te komen. Dus onze vraag: zouden jullie LA in het begin of in het eind houden?

Volgens de route komen we op een zondag aan in Las Vegas. Ik heb ergens gelezen dat de prijzen voor overnachtingen in LV duurder zijn in het weekend. Is het beter om ervoor te zorgen dat we op maandag daar aankomen of maakt het niet uit?

Laatste vraag is of we het beste met dit schema naar het reisbureau moeten gaan en via hen boeken of kun je beter zelf achter de comp mbv google zelf alles boeken?

Gegroet en nogmaals bedankt!