rondreis west amerika oktober

Hallo

wij hebben interesse in een rondreis west amerika.
bij kras hebben we een mooie route gezien inclusief huurauto.
alleen zijn wij niet van die super fanatieke autorijders dus vroegen wij ons af of iemand een indicatie in tijd kan geven voor de uren per afstand?
(http://www.kras.nl/vakantie/amerika/reis-ver36029/fly-drive-amerika-the-wild-west)

het schema is als volgt:

Dag 1: Vliegreis Amsterdam – San Francisco.
Dag 2: Volle dag in San Francisco.
Dag 3: San Francisco – Modesto (ca. 415 km).
Dag 4: Modesto – Yosemite National Park – Mammoth Lakes / Bakersfield (ca. 320 km).
Dag 5: Mammoth Lakes / Bakersfield – Death Valley National Park – Las Vegas (ca. 590 km).
Dag 6: Volle dag in Las Vegas.
Dag 7: Las Vegas – Zion National Park – Bryce Canyon / Panguitch (ca. 400 km).
Dag 8: Bryce Canyon – Monument Valley – Page (ca. 640 km).
Dag 9: Page – Grand Canyon – Flagstaff (ca. 300 km).
Dag 10: Flagstaff – Sedona – Scottsdale (ca. 240 km).
Dag 11: Scottsdale – San Diego (ca. 580 km).
Dag 12: Maak kennis met San Diego.
Dag 13: San Diego – Los Angeles (ca. 200 km).
Dag 14: Verkenning Los Angeles.
Dag 15: Vliegreis Los Angeles – Amsterdam.
Dag 16: Aankomst Amsterdam.

en de grote vraag natuurlijk: is dit een goede periode om te gaan???

October is een mooie tijd voor de rondreis. Voor afstanden kan je op bv Google of Mapquest kijken.
De reisbureau route die je opschrijft is zeker niet aan te bevelen. Er is niets in plaatsen als Modesto en Bakersfield. Waarom plan je de reis zelf niet? Mammoth Lakes ligt aan de andere kant van de Sierra SF-Yosemite is slechts 4 uur rijden. Daarna kan je via Tioga pass naar Mammoth Lakes. Zou zeker 2 nachten in Yosemite blijven. Ook death Valley is prachtig in october en zeker een overnachtng waard. Las vegas-Zion-Bryce??? Wanneer wil je die prachtige parken bekijken. Ik beveel meestal 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce aan.
Bryce-Page-Monument Valley en dan weer terug naar Page. Afschuwelijk en zinloos. Alleen Bryce naar Monument Valley is al 5+ uur rijden en van alles te doen in Page zoals Antelope Canyons, Horseshoe bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell etc. Page-GC-Flagstaff Zou ik nooit doen. probeer in GCNP te overnachten en zonsondergang en opgang meemaken.
Met 16 dagen zit je vooral in de auto in deze route. Dat kan jouw keuze zijn maar ik zou het zo allemaal niet aanraden.
Yeehaw