Rondreis west Amerika 28 dagen

Hallo allemaal,

Al veel gelezen, o.a. Op dit forum over een mogelijke reisroute voor onze 28-daagse campervakantie met start in San Francisco op 30 maart a.s., voor 2 personen.
Aan de hand van vele voorbeeldroutes heb ik onderstaande reisschema opgesteld. Nu aan jullie de vraag: hebben jullie nog tips, zijn er dingen die we beter/handiger kunnen doen en hebben jullie nog must-sees voor deze route?

Dag 1. AMS - SFO (aankomst 11.45 uur)
Dag 2. San Francisco
Dag 3. San Francisco - na 13.00 uur camper ophalen - South Lake Tahoe (bezoek kennissen)
Dag 4. Lake Tahoe
Dag 5. Lake Tahoe - Josemite NP (upper pines campsite)
Dag 6. Yosemite NP
Dag 7. Yosemite - Sequoia NP
Dag 8. Sequoia NP - Barstow
Dag 9. Barstow - las Vegas
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Las Vegas - Zion NP
Dag 12. Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 13. Bryce Canyon
Dag 14. Bryce Canyon - Lake Powell
Dag 15. Lake Powell - Monument Valley
Dag 16. Monument Valley - Grand canyon (south rim, mather campground)
Dag 17. Grand canyon
Dag 18. Grand canyon - Kingman
Dag 19. Kingman - Joshua tree NP (Indian cove campground)
Dag 20. Joshua tree NP - los Angeles
Dag 21. Los Angeles
Dag 22. Channel islands (overnachting op eiland)
Dag 23. Channel islands - pismo beach of Santa margharita
Dag 24 pismo/ST. Margarita - Carmel by The sea
Dag 25 Carmel - santa Cruz (of al door naar SF)
Dag 26 santa Cruz - san fransisco
Dag 27 san fransisco camper inleveren - 13.45 terugvlucht
Dag 28 aankomst in AMS

Zoals jullie zien hebben we aan het einde van de reis nog wat speling in het schema. Wellicht kunnen we de trip van las Vegas naar SF ook een dag inkorten en daarmee een dag extra eerder in het reischema inbouwen.
Verder vraag ik mij af of Barstow wel zoveel toevoegt aan de trip. Maar de reis van sequoia naar las Vegas in een keer was erg lang. Death Valley lijkt me ook mooi, maar dat leek qua reistijd tussen sequoia en Vegas ook niet heel handig.
Zoals gezegd: graag horen we jullie tips en suggesties!

Mooie route hoor!

Ik zie dat je 2 nachten rekent voor Bryce NP en slechts 1 voor Zion NP. Persoonlijk zou ik dat omwisselen.
Op één dag kan je al een heel mooi beeld krijgen van Bryce NP, zonder al te lange wandelingen.
Voor Zion NP moet je toch eens het park induiken via enkele trails om zijn indrukwekkende schoonheid echt te ervaren.

Yosemite NP zou ook wel een nacht extra kunnen gebruiken. Dit is een zeer groot park, met immens veel mooie plekken.
Vergeet ook niet dat Tioga Pass Road één van de mooiste wegen ter wereld is. Het zou zonde zijn om hier snel voorbij te rijden en al zeker om deze te laten liggen.

Wellicht kan dit artikel je helpen om je route te optimaliseren. Je krijgt er een mooi overzicht van een sterk gelijkaardige route, incl. tijdsverdeling en prachtige foto’s.

Geniet van de voorbereiding!

In maart is Tioga Pass nog dicht.
Ik denk dat er geen campers toegelaten worden op de Channel Islands, maar ik kan me vergissen