Rondreis West-America en afsluiting in Miami

Hallo allemaal,

Wij willen in de zomer van 2014 een rondreis maken door West-America en deze reis willen we afsluiten aan het strand van Miami. We reizen met 4 volwassenen en 2 kinderen (dan 6 en 7 jaar). Het eerste deel van de reis maken we per camper en in Miami willen we verblijven in een hotel aan het strand.

Onderstaand heb ik onze route beschreven. Graag ontvang ik eventuele opmerkingen over deze route zodat we na kunnen denken over eventuele aanpassingen. Ook zou ik graag weten welke RV-parken aangeraden worden.

En als iemand nog aanraders heeft voor leuke (betaalbare) hotels in Miami hou ik me zeker aanbevolen!!

Route:
Dag 1: Amsterdam – LA
Dag 2: LA – ophalen camper, boodschappen, (rijden naar Anaheim Resort RV-park) – 50km
Dag 3: Disney
Dag 4: LA – Las Vegas, (Sam Town’s RV Park) – 417 km – 4 uur en 16 min
Dag 5: Las Vegas
Dag 6: Las Vegas – Grand Canyon Village, (Upper pines Campground) – 445 km – 5 uur
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon – Page, (Page Lake Powell Campground & RV park) – 223 km – 3 uur
Dag 9: Page
Dag 10: Page – Bryce Canyon, (Sunset Campground) – 244 km – 3 uur
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon – Zion NP, (Zion West RV Park ??) – 190 km – 3 uur
Dag 13: Zion NP
Dag 14: Zion NP
Dag 15: Zion – Las Vegas – 266 km – 3 uur 30 min
Dag 16: Las Vegas – Yosemite Village via Tioga Pass (Upper pines campground) 655 km – 8 uur
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite – San Francisco – 303 km – 4 uur
Dag 20: San Francisco (camper inleveren)
Dag 21: San Francisco – Miami
Dag 22: Miami Beach
Dag 23: Maimi Beach
Dag 24: Miami Beach
Dag 25: Miami Beach
Dag 26: Miami Beach
Dag 27: Miami terug naar Amsterdam

Groet, Dennis

Ik zou een dagje minder Zion nemen en die dag gebruiken om na Page naar Monument Valley te rijden.
Zion heeft behoorlijk wat trails die helemaal niet geschikt zijn voor kinderen…

1 like

Hey Dennis,

dit is geen alledaagse trip, wel leuk?

Vegas - Yosemite is moeilijk in één dag, zeker met een camper. Ik heb dit ooit met een huurauto gedaan en dat was al een héél lange dag. Misschien kan je een nachtje Zion wegpikken en hiervoor voor gebruiken.

Goede reis!

1 like

Bedankt voor de reacties!

Wij gaan zeker kijken of we Monument Valley in de route kunnen plaatsen.

We beseffen ons dat de rit Vegas - Yosemite een lange rit gaat worden. We gaan het in overweging nemen of we dit aan moeten passen. Heeft iemand ideeën voor een stop tussen Vegas - Yosemite?

Gr. Dennis

De mooiste route van Las Vegas naar Yosemite is via Death Valley NP maar je moet eerst navragen of je in de zomer wel door DV mag met een RV. Halverwege Las Vegas en Yosemite zou je kunnen gaan overnachten in Lone Pine of Bishop. Ik zou dit zeker niet als een dagtrip doen.
Als je Monument Valley ook wil bezoeken kan je na GC het best eerst naar MV gaan en daarna naar Page.
Miami in de zomer is heet en luchtvochtig en het is hurricane seizoen. Dat wil niet zeggen dat je er niet heen moet gaan natuurlijk. Voor overnachtingen daar kijk op een site als bv Tripadvisor voor reviews.
Yeehaw

2 likes

Misschien is het nog interessant om je verblijf in Miami te splitten in een deel Fort Myers Beach en een deel Miami. Bij Fort Myers was bij ons de zee ook even rustiger en de temperatuur beter (zonniger) dan in Miami. In Miami overnachten wij in het Ocean Five Hotel. Een eenvoudig hotel op een perfecte locatie (Miami Beach, Ocean Drive, +/-400m vanaf Nikki Beach Club)