Rondreis Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Hallo allemaal!

Ik lees veel leuke verhalen hier op het forum en krijg er dan ook ontzettend veel zin in om aan mijn eigen reis te beginnen! Ik vertrek namelijk 29 augustus naar Vietnam! De eerste 7 weken zal ik in Ho Chi Minh City in een Learning Centre (soort voorschoolse opvang) jonge kinderen Engels les geven en hun sociale en culturele ontwikkeling proberen te bevorderen. Daarna heb ik nog 6 weken de tijd om Laos, Cambodja en Thailand te zien. Ik zal op 5 december terugvliegen vanaf Bangkok. Het is een erg korte tijd om zo veel mogelijk te zien en ik heb nog niet zo veel plannen gemaakt, aangezien ik de eerste 7 weken van het project nog tijd genoeg heb om een reisschema op te stellen!
Wat ik zelf in gedachten had:
1 week Noord/Midden Vietnam (Zuid Vietnam kan ik in het weekend zien gedurende het project)
2 weken Laos
2 weken Cambodja (Wat is slimmer, eerste Laos of eerst Cambodja?)
1 week Thailand

Hebben jullie tips voor mij wat ik het beste kan doen? Aangezien ik alleen reis, wil ik me best aanpassen aan andere reizigers, maar ik moet natuurlijk zelf wel een richting hebben wat ik allemaal zou willen zien.
Ook over het klimaat rond die tijd hoor ik graag tips!

Ik ben jullie ontzettend dankbaar voor jullie advies!

Hallo Niki,

Ik wordt een beetje jaloers op je; 7 weken in de mooiste stad, meest vriendelijkste stad, en gezelligste stad van de wereld ( is het persoonlijk voor mij ).

Aangezien je zolang, voor je "echte "vakantie al in Viet Nam bent , denk ik dat daar echt wel tips krijgt hoe te reizen.

Misschien overbodig, maar houd even rekening met het typhoon seizoen zo rond oktober en november in Centraal Viet Nam.

Wens je een geweldige en leerzame tijd toe .

gr.
Ton.