Hoi allemaal
Wij willen in Februari 2009 weer naar Thailand gaan als het er tenminsten rustig is.
Mae Hong Son en Chiang Rai staat op ons verlanglijstje daarom hebben we 3 verschillende reisorganisaties uitgezocht die dat in hun rondreis hebben.
1 22-daagse rondreis Emerald van FOX
2 24-daagse rondreis van SUMMUM
3 24-daagse rondreis van Stichting Het Schone Streven
Wie heeft ervaring met 1 van deze reizen?
Groetjes Gerty:dag:
Hallo,
Waarom niet zelfstandig reizen zonder een organisatie. Het is veel leuker om het zelf te doen omdat je meer vrijheid heb en vaak ook veel goedkoper. Je zou bv ook delen van een reis wel vooraf kunnen regelen. Dit doet Greenwoodtravel die in Bangkok zit. www.greenwoodtravel.nl
Het is een makkelijk land namelijk om door heen te reizen.
gr van Moira
Gerty, Ik ben eens even gaan kijken bij fox wat je voor zo’n 22 daagse Emerald groepsreis betaald. € 1.849,- P.P. Als je dan met z’n tweeen gaat, ben je al bijna 3.700 euro kwijt…
Afgelopen juni/juli zijn wij met z’n vieren ( twee kinderen) 6 weken wezen rondtrekken en waren 4.500 voor alles ( vliegen/eten/reizen/kleding/toegangkaarten/etc) kwijt.
lees de andere berichten op het forum ook maar eens. Zelf rondreizen in Thailand is de beste en mooiste manier om rond te reizen.
vind ik ook . lekker zelf doen. is makkelijk te doen in thailand, er rijden zoveel bussen en er reizen zoveel mensen dat kan je je niet voorstellen
Hoi beste mensen
Zelf rondreizen zou ik ook wel eens willen doen maar mijn vriend wil liever met een georganiseerde reis mee.Je hoeft dan zelf helemaal niets te doen zelfs geen koffers sjouwen.
Ik ben in april alleen maar toch met een groep in thailand geweest en heb de rondreis Beleef Thailand van JongIntra gedaan. Toen hij mijn foto’s zag had hij spijt dat hij niet mee was gegaan.
Ook heb ik nog een weekje Patong Phuket erachteraan gedaan, wel alleen maar heb me er echt niet verveeld.
Bedankt voor jullie reacties.Groetjes Gerty:dag:
Eventueel kan je voor een rondreis ook kijken op www.bezoekthailand.nl
I.s.m. hen kan ik evt vliegtickets regelen.
Mvg,
Dave
Gerty: Fox schijnt nog heel veel kosten na te heffen ter plaatse… Dus houdt daar even rekening mee?! Ik ga zelf (als het goed is) met de Jong intra ook de Beleef Thailand reis maken… Welke reisleiding had je? En is alles goed bevallen?
Zelf reizen! heel simpel, fijner en veel goedkoper!!
succes
Tobias: misschien goedkoper, maar een georganiseerde rondreis is wel erg makkelijk! Wij betalen zelf liever iets meer en dan lekker lui worden rondgereden enzo :biggrin: Maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk!
Hoi Cynthia
Het was een prachtige reis al had ik eigenlijk Grand Panorama geboekt maar die ging niet door. Beleef Thailand is een hele relaxte rondreis en inderdaad lekker luxe, je hoeft maar naar je koffer te wijzen en hij wordt naar je kamer gebracht.
Ga zeker met de tuk tuk door Bangkok crossen, heel leuk. Je moet niet bang zijn voor wat luchtvervuiling.
Alleen Tak en Mae Sot vond ik wat minder. De markt in Mae Sot vond ik niet zoveel aan. Er schijnen mooiere dingen te zijn die je er kan gaan bekijken.
De hotels zijn goed en de reisleiding ook. Wij hadden Fernandos [Dos]
een Brabander van Indische afkomst en Ekee een Thaise gids die in 4 mnd. tijd Nederlands had geleerd [leuke jongen].
Wanneer ga je?
Groetjes Gerty.
Probeer Greenwood eens. Zeg hoe je wilt reizen en vraag n.a.v. daarvan een prijsopgave aan. Wij hebben er goede ervaringen mee alleen doen wij het op privé-basis. Maar de trips die wij hebben gmaakt zijn ook als groepsreis te maken. Althans, een deel daarvan.