Dit jaar hebben wij een rondreis op Java gemaakt met een (Nederlands sprekende)gids + chauffeur. Dit was een uiterst betrouwbaar en ervaren koppel. Kan ik bij iedereen aanbevelen.
Nu wil ik binnenkort een rondreis van 3 weken maken op Sumatra. Is er iemand die mij een dergelijk koppel kan aanbevelen voor Sumatra?
Ik ken wel een aantal goede Engels sprekende gidsen op Sumatra die ik kan aanbevelen.
Als je meteen even contactgegevens post? ![]()
Via mijn homepage zijn deze contactgegevens op te vragen .:wereld:
Owww, je wilt op een verkapte manier je bedrijf promoten.
Jij zou dat moeten weten met 3 links naar je websites :chin:
En als je daar op klikt dan zie je dat die vol staan met tips en reisverhalen, en dat ik geen reizen verkoop.
Als ik adressen van gidsen heb, post ik die hier om mensen te helpen. ‘Helaas’ heb ik op Sumatra alleen met het OV gereisd en gebruik gemaakt van Indonesische gidsen.
Tips, reisverhalen en toch echt ook banners :zon02: Ik zal binnenkort wat contactgegevens posten van Gidsen op Sumatra.
Voor transport met gids ,individuele rondreizen op maat kunt U contact opnemen met Rachman Friatna
E-mail rafttbogor@yahoo.com
Voor informatie, gids rondreizen, trekkings en dergelijke kun je ook contact opnemen met Redirecting... via facebook of www.westsumatra.org.
En?
Hoi Jenny,
Even een vraag. Hoe is het om met het openbaar vervoer te reizen in Sumatra?
Heb je ervaring van Medan - Tangkahan of Tangkahan - Bukit Lawang of Bukit Lawang - Medan met het open baar vervoer?
Groetjes, Melanie
Ik heb op Sumatra alles met het OV gedaan, al heb ik Tangkahan niet bezocht.
Op IkReis - Rondreis Sumatra: de leukste backpackroute door Noord-Sumatra staan m’n ervaringen.
Trajecten zijn soms lang, maar prima met het OV te doen. Op de belangrijke trajecten gaan meerdere bussen per dag (vaak 's ochtends). Soms moet je overstappen, je moet wat flexibel zijn. Wegen zijn niet altijd even goed, zeker niet in het regenseizoen. Zorg dat je tas in een waterdichte hoes zit, want soms belandt hij op het dak.