Mijn vrouw en ik plannen (last minute) een reis door Sri Lanka, de eerste twee weken van augustus.
In grote lijnen willen we de eerste week cultuur opsnuiven en de tweede week aan het strand doorbrengen. Graag zou ik jullie input hebben over onze schema en vervoer. Zo ziet de planning er voorlopig uit.
Dag 1: Aankomst, overnachting in Colombo
Dag 2: met de Exporail naar Kandy, bezoek aan tempel van de tand en botanische tuinen
Dag 3 t/m 6: culturele driehoek met 1 uitvalsbasis in bv Dambulla.
wat is de beste manier om van Kandy naar Dambulla te reizen?? (geen ov bussen)
Dag 7 t/m 12: aan de oostkust. Nog geen keuze kunnen maken tussen Nilaveli en Passikudah, maar misschien dat we beide plaatsen aan willen doen. Kan iemand iets(anders) aanbevelen? Ook zijn we er nog niet uit hoe tussen Dambulla en bv Nilaveli te reizen. Is dit met een taxi mogelijk/betaalbaar?
Dag 13: terugreis richting Colombo. Liefst met de trein.
Dag 14: vlucht naar Nederland.
Is dit een logische schema en slaan wij geen belangrijke plaatsen over op de route? Alle andere tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
Ja hoor goed gepland. Als je thee en watervallen wilt zien kan dat als dagtrip vanuit Kandy.
Kandy-Dambulla: OV is echt alleen bus dus dan wordt het taxi, 80 km x Rs 75
Dambulla-oostkust: voor Passi is dat tuktuk of taxi naar Habarana station en dan direkte trein naar Valaichchenai (express 1 x per dag) of zelfs Kalkudah, ietsje dichterbij Passi - maar dan moet je stoptrein nemen. Voor Trinco is het tuktuk/taxi naar Gal Oya junction station (iets voorbij Habarana) omdat vandaar direkte treinen naar Trinco gaan.
Terugweg rond 7.30 ochtend vertrek Trinco met stoptrein Gal Oya, daar sluit je aan op de express naar Colombo vanuit Batti/Valaichchenai
Boek je accomodatie in Passi en/of Trinco als een speer want het is aldaar piekseizoen, heel veel zit al geheel vol!
Beste Erik, ontzettend bedankt voor uw reactie en tips, ik ben er enorm mee geholpen!
De dagtrip voor thee en watervallen vanuit Kandy, is dat in Ella?
En weet u ook toevallig of er vanuit Passi of Trinco een mooie safari te doen is?
Voor de accommodatie zal ik vandaag nog kijken.
Gr, Navid
Ella is 5 uur van Kandy. Ramboda is een mooie plek voor dagtrip, 1-1.30 uur van Kandy; mooie waterval en uitzicht en theeplantage.
Safariparken zijn mimimaal 2 uur van de oostkust, dus het kan wel maar omdat de jeeptrips erin 6-9 danwel 15-18 uur zijn betekent het dus ofwel 4 uur je hotel uit ofwel 20 uur terug.