Wat is verstandig

Ik heb een vraag . Wij willen van kandy naar sigirya , daar overnachten we twee nachten en van daaruit willen we naar een natuuurpark en naar pollonaruwa. Dan overnachten we een nachtje in dambulla en willen op de weg terug naar kandy de grottempels bezoeken. Is het nou verstandig on voor die dagen een driver te huren of is het beter om een busje te regelen in kandy en vervolgens in dambulla . Kom er niet uit. We hebben voor de heenweg als het te vinden is een 4x4 wheel drive nodig want onze slaapplek daar ligt aan een zeer moeilijk begaanbare weg. Zijn de boomhutten van back of beyond voor de kenners. Zo blij met deze forum.

Hoi Mireille,

Kandy-Dambulla is frequente bus. Dus als je auto/busje/4WD wilt huren dan misschien vanaf Dambulla, dat is goedkoper.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Wederom dank voor je snelle reactie. Maar onze dochter is nogal snel wageniek in een bus, en met name als er nogal "heftig gereden word. Dus wij lreferen echt een taxi die okk geregeld even kan stoppen.

Okay, en bussen (m.u.v. een paar zeldzame luxe soorten, zie Prikbord) zijn sowieso niet safe voor kinderen onder 8. Dus valt af.
Zie de faq over privévervoer op zelfde Prikbord voor rekenwerk. Doordat losse busjes Rs 85/km zijn en een busje dat met jullie weer in Kandy terugkeer Rs 50-55/km is het vermoedelijk goedkoper gewoon ‘rondreis’ te huren vanaf Kandy.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Erik heb iets gelzen over de express bussen. Heb jij daar ervaring mee? Ik moet zeggen dat die mij wel aanspreken. Zag dat die ook van Kandy naar Dambulla gaan

Er is op die route (Kandy-Dambulla-A’pura) alleen AC Express bus, geen superlux bus. Met de laatste zou je dochter het wel aankunnen denk ik, rijden bijna Europees. AC Express zet ik sterke vraagtekens bij, zie beschrijving hier

Zelf met beiden ervaring, AC Express is beter dan gewone ja maar na 1 uur wil je gillend naar buiten vanwege claustrofobie :frowning:

Suk6,

<Erik> & [Sandya]