Rondreis Singapore/Borneo/KL

Goedemiddag iedereen,

Al jaren lees ik mee op het Wereldwijzer forum i.v.m diverse reizen en heb ik veel tips opgedaan. Nu ben ik bezig met het plannen van een reis van 3,5 week naar Sinagapore, Borneo (Maleisie) en Kuala Lumpur. Ik kom er niet helemaal uit wat betreft de route door Borneo, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Tickets hebben we nog niet geboekt, dus ik kan ook nog geen definitieve tijden plaatsen.

We willen in ieder geval vertrekken op 5 september en op 28 september weer terug komen in Nederland.

5/9 vliegen van Amsterdam naar Singapore
6/9 aangekomst Singapore
7/9 Singapore
8/9 Singapore
9/9 Vliegen van Singapore naar Kuching
10/9 Bako np
11/9 Bako np
12/9
13/9
14/9
15/9
16/9
17/9
18/9
19/9
20/9
21/9
22/9
23/9
24/9 van Borneo vliegen naar Kuala Lumpur
25/9 K-L
26/9 K-L
27/9 K-L
28/9 Terug vliegen naar Amsterdam

Mijn vraag is eigenlijk wat ik nu precies moet gaan zien/doen op Borneo. Graag willen we naar het schildpaddeneiland Selingan (2d/1n), een orang oetang center en naar de Kinabatang rivier. Wat is logisch? Wij hebben namelijk geen zin om te veel te doen in te korte tijd. Daarnaast willen we de laatste dagen eigenlijk het liefst op een mooi strand doorbrengen waar we ook nog mooi kunnen snorkelen. Wat we niet perse hoeven te doen en zien is: Mount Kinabalu en Mulu np.
Sowieso zullen we een binnenlandse vlucht moeten nemen om van Sarawak naar Sabah te gaan. Nogmaals, we hebben geen zin om te veel te reizen in te korte tijd. We willen vooral genieten van wat Borneo te bieden heeft.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen met de route door Borneo. Ik sta ook open voor een iets andere reisindeling, dus bijv. eerst naar Kuala Lumpur. Of juist aan het begin van de reis naar en mooi strand als dat logischer is qua route.

Ik ben heel benieuwd naar jullie suggesties. Alvast enorm bedankt voor de moeite!

Groeten Elise