Wij zijn van plan in november naar Porto Alegre te gaan en van daaruit een aantal plaatsen te bezoeken zoals, Cambará do Sul (meerdere dagen), Torres, Gramado en Canela en Bento Gonçalves. Is dit te doen per bus of is het toch handiger een auto te huren? Voor zover ik de informatie kan achterhalen is de verbinding tussen Torres en Cambará do Sul wel erg lastig. Graag advies.
Heeft iemand goede ervaringen met lichte tours vanuit Cambará. Er zijn wel tours vanuit Gramado, maar dat lijkt mij veel onnodige reistijd kosten. Ik zou erg blij zijn als iemand mij verder kan helpen.
Wij hebben op het vliegveld in Porto Alegre een auto gehuurd om naar Gramado, Canela en Nova Petropolis te gaan. Was erg handig en zo konden we meerdere stops onderweg maken en zelf de lengte van de dagtripjes bepalen.
Mocht je een aanrader willen, wij zaten in Vila Suzana Parque Hotel. Hier heb je kleine huisjes met een open haard, simpel en gezellig.
Dank je voor je antwoord. Onze voorkeur is niet zelf te rijden en het is geen probleem wat meer tijd kwijt te zijn. Misschien dat het toch een combinatie gaat worden. Een aantal plaatsen zijn slecht bereikbaar per openbaar vervoer. Misschien boek ik vanuit Cambará een aantal trips naar de Serra. Mocht iemand bekend zijn met deze trips, dan heel erg graag een reactie.
Ponte,
Als je zelf wil gaan rijden huur dan tegelijk een gps mee met je voertuig
En als je een smartphone hebt zorg dan gelijk ook voor een backup gps-programma ervoor (er zijn tegenwoordig voldoende gps-apps beschikbaar die het ook hier in Brazilië behoorlijk goed doen)
Ik wens julle een aangename reis toe :zon02:
Ivan
Werkt een Tomtom met wereld dekking ook?
In ieder geval bedankt voor de tip.
ik heb de tomtomkaarten, de aparte Braziliaanse set, op android al gebruikt
en hier in Bahia werkt die goed