rondreis peru

Hallo allemaal

Mijn vriend en ik gaan in november een jaar op reis.
We willen beginnen in Rio de Janeiro en dan vliegen naar Lima.
Daar wordt de route (globaal) als volgt:
Lima/Pisco/Ayacucho/Cusco/Puno/Arica en dan naar Chili.
Is dit een goede route en hebben jullie nog tips mbt reizen over land?

Alvast bedankt.

Groetjes dkoekie

Een hele goede route.
Ayacucho is heel mooi en word heel weinig bezocht. De plaats Quinua waar de crede werd gesloten tussen Peru en Chili, en de ruines van Vilcashuaman zijn echt de moeite waard.
Van Ayacucho gaan er geen bussen naar Cusco, je moet zowiezo via Andahuaylas om een andere bus te pakken. Ook een leuk stadje met bijvoorbeeld het schitterende meer van Pacucha en de Inca ruines van Sondor. Hier komen al helemaal geen toeristen.

De rit van Ayachuco naar Andahuaylas neemt 11 uur in beslag en die van Andahuaylas naar Cusco ook 11 uur. De beste maatschappij op deze route of eigenlijk de minst slechte is Los Chankas. Doe beide routes overdag want de uitzichten zijn spectaculair

Van Puno moet je eerst naar Tacna om daarna met een colectivo of bus de grens over te gaan naar Arica.
Tijdens de busrit kom je ook langs Arequipa.
Ook de moeite waard om te bezoeken vooral vanwege de Colca Canyon.

1 jaar ?? Wat doe je de volgende 11 maanden?

Hallo dkoekie,

Je lijstje ziet er goed uit. Heb je ook gedacht aan de landlijnen in Nazca en de Ballestos eilanden? Ik ben vorige maand op vakantie geweest en kan je aanraden om zoveel mogelijk te zien / bezoeken. Via google kwam ik op een website, www.peruopreis.nl , met wat nuttige informatie. Gemaakt door een paar Nederlanders die er al lange tijd wonen. Via Menu->Rondreizen krijg je een overzicht van rondreizen, de plaatsen die bezocht worden en het aantal dagen. Dit maakt het vinden en bepalen van een reis wat makkelijker. Ook is er over iedere plaats informatie te vinden m.b.t. historie, bezienswaardigheden, hotels, en aanverwant. De site is nog niet helemaal af (apart) Kijk maar even of hier wat aan hebt.

Gegroet,
Bert

Thanks voor de reacties. As donderdag naar t reisbureau cheer
Wie weet hebben we dan een ticktet…

Groetjes Dkoekie