Rondreis per bus en auto,zuidwest usa

Hallo,
Ik had dit item al gezet op het Reiscaféforum,maar het lijkt me beter het hier teplaatsen.
ik ben van plan om in oktober met een vriendin het westen van de US te bezoeken.
Ik heb een voorlopig schema van wat ik wil zien:
San Francisco(2-tal dagen),dan met bus naar het Yosemitepark.(2-3dagen),dan verder naar Las Vegas per bus.
Vanuit Las Vegas zouden we een huurauto nemen en het volgende trayect doen:
Las Vegas-Bryce Canyon-Capitol Reef-Moab-Monument Valley-Grand Canyon-Las Vegas.
Is deze route gemakkelijk te doen?Ik heb er een 10-12-tal dagen voor.
Vanuit Las Vegas zou ik dan een bus nemen naar LA en ook nog een paar dagen aan de kust verblijven.
Ik heb voor deze reis 27dagen.

Is dit te doen?Is oktober nog ideaal?En zijn de busverbindingen te doen?
Nog een laatste vraagje is ook of je gemakkelijk het Yosemitepark kan bezoeken,eventueel met een excursie vanuit Fresno.

groeten,
Bart

Hi
Bussen tussen Yosemite en Las Vegas? Dat zal niet meevallen. Waarom huur je niet een auto na je bezoek aan SF en dan via Yosemite, us395 en Death Valley naar Las Vegas. Gemakkelijk is de route na Las Vegas niet in 10 dagen maar je kan doen:

  1. Las vegas-Zion
  2. Zion
    3, Zion-Bryce
  3. Bryce-Capitol Reef
  4. CR-Moab
    6.7 Moab
  5. Moab-Monument Valley
  6. MV-Page
  7. Page-Grand Canyon
  8. GC-Las Vegas
    Maar je kan natuurlijk ook van GC naar LA rijden zonder Las vegas aan te doen. Daar ben je dan al geweest.
    Met 27 dagen heb je echt genoeg tijd om deze route te maken. Het is alleen jammer dat je de kustweg overslaat. LA zonder auto is ook niet ideaal trouwens. Maar er rijdt wel een bus tussen LV en LA Goto bus. Geen eigen ervaring mee.
    Yeehaw
1 like