Rondreis 'op de bonnefooi'

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen (gaan) deze zomervakantie naar Sri Lanka. Het plan is om de vliegtickets uiteraard te boeken en van tevoren de eerste 2 nachten te boeken. Daarna willen we met het OV gaan rondreizen. We hebben al wel een aantal ideeen over waar we heen willen maar we willen verder nog niets vastleggen.
Volgens kennissen is dit in Sri Lanka zeker mogelijk. Mijn vraag is dan ook of jullie dit een goed idee zouden vinden en natuurlijk staan wij open voor tips! Is het handig om bijvoorbeeld een treinticket te boeken etc?

Groetjes, Sintha.

Hoi Sintha,

Alleen de oostkust moet je echt boeken voordat je erheen reist (dus 2-3 dagen vantevoren) en dan nog zal de keuze beperkt zijn. In hoogseizoen is er gewoon tekort aan kamers daar, de meeste goede plekken zitten al maanden tevoren vol. Maar alle overige plekken kan inderdaad op bonnefooi, al is het soms best tijdrovend/duur om langs je lijstje met accomodatie te scharrelen (met tuktuk) als er eentje je niet bevalt.
Vrijwel alle treinen hebben onreserveerbare wagons naast de reserveerbare die vaak al ruim vantevoren vol zitten. Maar ja, dat betekent dus wel risico op 1-2 uur staan…

OV details, accomodatie etc. - zie hulpvragen op het Prikbord.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik en Sandya, bedankt voor je snelle antwoord. Met onze telefoon op zak en eventueel een goedkope internetbundel (en natuurlijk de WiFi) zouden we inderdaad sommige dingen 2 a 3 dagen van tevoren kunnen boeken.
We gaan de tips zeker meenemen!

Groetjes,
Sintha.

Observatie dek ik leuk, maar eigenlijk heb je dat niet nodig bij derde klas, daar heb je genoeg ruimte om uit de deur te hangen en foto’s te maken