Rondreis Oost-Europa 2011 circa 3 weken

********Haj,

Mijn naam is Susan, 22 jaar en wonend in Noord-holland.

ik wil dit jaar 2011 ruim 3 weken door oost-europa reizen. Hiervoor ben ik op zoek naar een mede reizigster. Zelf denk ik dat alleen door oost-europa reizen een beetje dubieus kan zijn en minder gezellig.
De exacte maand weet ik nog niet precies. Ik zit met September in me gedachte maar dat kan veranderen.
Ik zoek wel een persoon die graag van reizen houdt en niet alle dagen op het strand wil bakken(niet dat t daar erg warm is).
Zelf ben ik erg actief en wil ik deze rond tour graag samen regelen. Het plan is wel om met de trein te gaan, tenzij er meerdere voordelen zijn om met de auto te gaan…
Dus heeft iemand dezelfde interesse als mij, actief is en de oostblok landen wil verkennen in ruim 3 weken,
reageer dan snel dan kunnen we alvast de reis voorbereiden(ook ivm vakantie aanvraag)

Ik hoor graag iets
Groetjes,

Suus

Hallo Susan,

Leuke plannen heb je! Ik heb in 2009 door Oost-Europa gereisd en is me prima bevallen. Goed, ik ben man en een stuk ouder, maar denk niet dat het veel uitmaakt. Goed voorbereiden is belangrijker. Ik ben door Polen (Krakow en vandaaruit naar de zoutmijnen van Wielicka en Auschwietz-Birkenau gegaan), Oekraine (Lviv, leuk stadje met weinig toeristen), Kiev, Moskou, Sint Petersburg (geweldig mooie stad!) en via Vilnius en Berlijn weer terug. Duurde vier weken. Nergens gedoe mee gehad, als je papieren (visum) en dergelijke maar in orde zijn.

Ik loop nu met plannen rond om via Monaco, Italië en Griekenland naar Istanbul te gaan en dan door Bulgarije en Roemenie terug. Maar dat zijn plannen en die kunnen veranderen :slight_smile:

Als ik je nog aan ideëen moet helpen of tips wilt over hoe ik de reis van 2009 uitgevoerd heb, dan laat je het maar weten.

Groeten,

Jan

hoi jan,

super dat kan altijd van pas komen. Hopelijk komt er nog een reizigster(v) bij want in me eentje is een beetje dubieus.
Ik hou je behulpzaamheid in gedachten, ideeen van ervaren reizigers zijn altijd goed!

groetjes, suus

Hallo Susan,

Wat een leuk plan zeg! Ik ben zelf 20 en ik studeer nog (ik zit dus wel aan de zomervakantie vast).

Ik heb zelf ook het plan om te gaan interrailen, waarheen vond ik nog een beetje moeilijk. En Oost-Europa vermijd ik liever in mijn eentje, maar met z’n tweeën of meer kan natuurlijk!

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Anne

Volgens mij ben je niet opzoek naar een manspersoon als medereiziger of wel?

En wil je specifiek de oostblok landen of is de transiberia en/of mongolia-express ook een idee? Helemaal naar china aan toen :slight_smile:

hoi hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen ben nienke en ben 25 jaar jong:) Ik woon in noord-holland(hoorn)
En heb een foto op me profiel staan als je nieuwsgierig bent.

ik had het idee ook om met de trein te gaan rond reizen door europa nog geen concrete plannen om bepaalde landen te bezoeken.Ik heb alleen reacties van 2 mannen maar vind wel leuker als een vrouwelijke reisgenootje heb.

Nou ik hoor je reactie wel.

Groetjes nienke