Ik ben me aan het orienteren op een rondreis door het Noorden van Argentinië.
Ik heb de volgende route in Google maps gemaakt.
Het is de bedoeling om alles met een bus te doen.
Het gaat om de volgende route. Er zitten natuurlijk veel lange afstanden in die we misschien met een nacht bus kunnen doen.
Het is de bedoeling dat we in La Plata een dag of 4 - 5 verblijven om lekker niets te doen.
Buenos Aires
San Nicolas de Los Arroyos
Rosario, Santa Fe
Uruguaiana Rio Grande do Sul
Puerto Iguazú
Posadas
Corrientes
San Salvador de Jujuy
Salta
San Miguel de Tucumán
Cordoba
La Plata
Buenos Aires
Totaal 4762 kilometer :wereld:
Ik hoor graag commentaar hier op
Nou ja ik weet niet of dat dit dus kan in 28 dagen. We willen ruim 3 weken besteden aan het reizen. Het is natuurlijk ook mogelijk om enkele plaatsen te laten vallen. We willen voor de lange afstanden gebruik maken van nacht bussen dus dan scheelt dit weer in tijd omdat je dan reist tijdens je slaap. Mooie combi. Het is de bedoeling om te plaatse te kijken waar we overnachten, in hostels of zo.
We kunnen dus alle kanten op. Leggen niets vast van te voren.
Nou hoop ik dat de echte kenners, Chenque en Flipsen (hebben alle2 een eigen reisbureau in Argentina) je wel wat tips kunnen geven, maar het lijkt mij persoonlijk erg veel voor 3 weken. In het gebied rondom Salta/Jujuy zijn zoveel mooie excursies te doen dat je daar al een dag of 4 voor kwijt bent.
Iguazu heb je ook wel 2 volle dagen voor nodig.
Rosario ben je zo doorheen en het gebied rondom Cordoba (weet ik dus niet) schijnt ook wel mooi te zijn.
Ik zou Mendoza met z’n wijnroutes zeker niet overslaan als je toch dat deel van Argentina gaat doen.
En waarom 4-5 dagen in La Plata? Daar is niet echt veel te doen hoor!
Dank voor je reactie. Als ik dit zo lees dan is het toch niet zo slecht. Ik had zelf ook gedacht aan 2 tot 3 dagen Iguazu, 4 tot 5 dagen salta, BA 3 dagen en de rest zijn eigenlijk plaatsen om een dag of zo te zijn. Misschien één overslaan en dan de volgende langer. Het gaat ons hoofdzakelijk om BA, Iguazu en absoluut Salta en omgeving. Maar als je die 3 met elkaar verbind kom je toch op wat tussen stations uit.
La Plata is niet zeker maar dat is gewoon strand en lekker niets doen. uitrusten dus.
La Plata heeft geen strand, ik denk dat je Mar del Plata bedoeld, dat is wel een kustplaats en heeft stranden. Maar is wel 400 km van Buenos Aires vandaan. Je zou eventueel ook de boot( Buquebus) naar Uruguay kunnen nemen en dan een paar dagen op het (decadente ) strand van Punta del Este gaan zitten. Mooi daar.Vanuit de haven van Buenos Aires 3 uur varen naar Montevideo en dan de bus naar Punta.
Maar als je dat niet wilt zijn er ook andere kustplaatsjes in Argentina, Villa Gesell en Pinamar, ietsjes dichter bij BsAs
Chenque is net wakker geworden na een vroege start om 4.30 uur vanochtend om live de Argentijnse Poemas te zien spelen op het WK Rugby tegen de Nieuw-Zeelandse All Blacks… helaas eindigde de droom van vele Argentijnen in de kwartfinale tegen een toch behoorlijk sterker NZ-team…
Goed dat ter intro
Rhoos, je plan lijkt zeker leuk omdat je zodoende de wat minder bekende plekken van Argentinië óók een eer bewijst, zoals Rosario of Posadas en Corrientes. Wel zou het leuk zijn als je een beetje Spaans spreekt, dat maakt zo´n reis naar de binnenlanden veel interessanter. En in de tussentijd maak je een fraaie rondrit. Je schema is in drie weken wel te doen denk ik, echter je zult wel de vaart er in moeten houden. En 4-5 dagen in La Plata is, tenzij je daar mensen kent of zo, niet een aanrader. Die dagen kun je beter langer doorbrengen in Córdoba of zoals Gallina al suggereerde Mendoza.
Haahaha even off topic…jij bent vroeg…Flipsen ligt vast nog te slapen, die was ook aan het kijken gezien zn 10 berichtjes op facebook!!! Jammer hoor dat ze verloren hebben, heb even wat gezien, maar vind het nogal heftig allemaal.
Wat betreft de wedstrijd, jammer maar ook dat hoort erbij toch??
Ik ben blij dat mijn plan niet echt super slecht is.
Wij, een iets ouder echtpaar, reizen samen met zoon en schoondochter. Schoondochter spreekt spaans dus dat is fijn. Ook is mijn schoondochter heel erg vertrouwd met backpacken dus daar vertrouwen we op.
Voor ons is het de eerste keer. Onze zoon en schoondochter reizen een half jaar door Zuid Amerika en treffen ons daar in BA, vervolgens reizen we verder met zijn viertjes.
Voor ons is het de eerste verre reis dus spannend. Ik ga nog even verder zoeken wat betreft het laatse deel van de reis. La Plata laat ik dus voor wat de naam is. Strand hoeft niet perse een hostel met zwembad is ook goed hoor. Hebben jullie een ideetje. om de laatste dagen van de vakantie aan het strand door te brengen met nog de mogelijkheid om nog iets te zien.
Sorry ik had jouw reactie even over het hoofd gezien. Zal niet meer gebeuren.
Ok Ik ga even verder kijken wat betreft de stranden en waar we willen eindigen met de reis.
Wij gaan denk ik zo half april tot half mei. hangt een beetje van het reisschema van onze zoon en schoondochter af.
@Rhoos: het strand in Argentinië is buiten januari & februari doods, dus een verblijf rond april of mei is écht een beetje troosteloos.
Voorts: backpacken en in hostels slapen is vooral leuk als je het niet erg vind weinig nachtrust te krijgen… dát tesamen met lange busreizen waarbij je ook niet altijd een goede nachtrust kent, kan er voor zorgen dat de vermoeidheid toeslaat. Mijn advies zou zijn om af en toe ook eens een gewoon middenklasse hotelletje te pakken.
Thanks, ik denk dat een gewoon hotelletje dan geen kwaad kan. Ik neem het zekers mee in mijn planning, evenals het strand.
Op zich is het geen echt super probleem hoor. Een hotel of hostel met zwembad is ook goed.