rondreis nicaragua

Binnenkort ga is samen met mijn partner drie weken door Nicaragua trekken. We hebben er erg veel zin in. Nu hebben we al veel rondgereisd en kiezen er dan ook voor om wat langer op één plek te verblijven en dus wat minder te zien van het land. Nu heb ik de eerste week al vastgelegd omdat we gelijk na de kerst aankomen en we graag in Granada willen zjin met oud en nieuw. We beginnen in Leon en daarna dus naar Granada. Het idee is om vervolgens Ome Tepe aan te doen en als het haalbaar is nog door naar de Rio San Juan om vervolgens onze laatste dagen te relaxen op het strand bij San Juan del Sur. We zouden dan 12 dagen hebben om Ome Tepe en de Rio San Juan te doen. Nu vroeg ik mij af of dit goed te doen is en welke reisroute je dan het beste kan aanhouden. Wellicht heeft iemand ook nog een leuke tip voor mooie paardrij-tochten in deze omgeving. Alle info is welkom. Wilma

Hola,

Leuk dat jullie binnenkort naar Nicaragua gaan! :slight_smile:

Twaalf dagen Ometepe en Río San Juan is goed te doen! Je kunt vanaf Ometepe met de boot naar San Carlos, is een avond/nacht reis (zo’n 12 uur) en niet heel comfortabel. Je komt 's ochtends niet uitgerust aan zeg maar, een tip is om een hangmat mee te nemen, zodat je daarin kunt uitrusten en even kan slapen. Er zijn verder alleen wat stoelen/banken in een ijskoude ruimte met tv die hard aanstaat. In San Carlos kun je een dagje blijven en vanuit daar de boot pakken naar bijv. Islas Solentiname en El Castillo. Vanaf El Castillo kun je de jungle, het natuurreservaat Indio Maiz bezoeken!

Je kunt in beide gebieden in principe paardrijden, maar ik weet dat het op Ometepe sowieso aan toeristen wordt aangeboden. Is erg mooi en zeker een aanrader om op Isla de Ometepe te doen!

Saludos,
Sole

Hoi Sole,

dank voor al je informatie. Ik had al zoiets over de boot gelezen, maar vroeg me ook af of er nog alternatieven zijn. Het idee is nl om dan inderdaad door te gaan naar Indio Maiz en dan op de terugreis op het strand te verblijven bij San Juan del Sur. maar volgens mij ontkomt ik er dan niet aan om weer die bootreis te maken of is het dan een alternatief om via Solentiname richting San Juan del Sur te gaan?
Of wellicht een heel ander alternatief om vanaf Indo Maiz naar Bluefields en de little of grand corn islands om daar nog een paar dagen te relaxen. Ik zie dat er wel gevlogen wordt vanaf Bluefields naar grand Corn island, maar weet jij of er ook bussen rijden vanaf San Carlos richting Bluefields?
gr Wilma

Hola,

Er is geen wegverbinding tussen San Carlos en Bluefields. Je kan het beste de bus van San Carlos naar Managua/Granada (zo’n 6 uur) nemen en dan vanaf daar met de bus naar San Juan del Sur reizen. Of de bus pakken van San Carlos naar Juigalpa en dan met de bus naar El Rama (ook zo’n 6 uur) en daar de boot naar Bluefields. Maar Bluefields is van wat ik heb gehoord niet echt de moeite waard. San Juan del Sur of de Corn Islands zijn dan veel mooiere bestemmingen. En als je naar de Corn Islands wilt is dat het beste om te vliegen vanaf Managua en niet eerst naar Bluefields te reizen. Het beste is om de bus te pakken of anders te vliegen vanaf San Carlos naar Managua en als je naar Corn Islands wilt vliegen vanaf Managua en als je naar SJDS wilt met de bus. Je kunt trouwens ook vliegen van Isla de Ometepe naar San Carlos, maar niet elke dag net als de boot trouwens. Busreizen zijn prima te doen, ik vond de bootreis (Ometepe - San Carlos) geen succes, maar dat is mijn ervaring.

Saludos,
Sole

Ok, dat is handige informatie, dank je! Afhankelijk waar we zin in hebben gaan we dan ter plekke ons reisschema verder bepalen. Wellicht dat we in het noorden, rondom Matagalpa onze reis afsluiten of rond de Apoyo lagoon. Welke is leuker om te relaxen?

Hola,

Laguna de Apoyo is een goede plek om te relaxen. Je kunt vanuit daar ook Catarina bezoeken, San Juan de Oriente, Masaya, Granada, etc. Maar Laguna de Apoyo is een schitterende laguna en 's ochtends en in de namiddag als je stukje gaat wandelen zie je apen. Dus als je heel graag wilt relaxen zou ik Laguna de Apoyo kiezen. Maar Matagalpa is ook een prachtig bergdorpje omringd door hele mooie natuur en koffieplantages, kun je ook goed relaxen en hiken/wandeltochten maken. Hangt een hele leuke sfeer en je zou eventueel hier paardrijtochten kunnen maken.

Saludos,
Sole

1 like