Hallo iedereen,
Eind december vertrekken mijn man en ik (dertigers) voor 3 weken naar Nicaragua. Ik heb al heel wat nuttige informatie in dit forum gevonden, maar heb nog enkele vragen.
Dit is ons (voorlopig) schema:
Dinsdag 27/12 aankomst Managua, direct door naar Masaya
Woe 28/12 Masaya
Do 29/12 Masaya –> Laguna de Apoyo
Vrij 30/12 Laguna de Apoyo –> Granada
Vrij 30/12 –> Ma 02/01 Granada (Hier vieren we ook oudejaarsavond). Ik las dat dit een bruisende stad is. Eerst dacht ik aan San Juan Del Sur, maar fuifen tot de ochtend is niet meer ons ding.
Ma 02/01 Ferry naar Ometepe (Altagracia)
Di 03/01 –> Do 05/01 Ometepe. Ferry naar San Juan del Sur
Do 05/01 - Zon 08/01 SJDS
…
Vrij 13/1–> Zon 15/1 Leon (Telica Volaco en/of Cerro Negro, Las Penitas)
Ma 16/1 –> Woe 18/1 Esteli (Miraflor, waterval, Somoto)
Woe 18/1 –> Matagalpa
Do 19/1 Matagalpa –> Managua
Vrij 20/1 vertrek vanuit Managua
Het lijkt mij dat ik tijd ‘over’ heb in ons schema. Mijn man wil wel snorkelen, maar de oversteek naar de Corn Islands lijkt hem overdreven hiervoor. Welke plaatsen zijn goede alternatieven om te snorkelen?
Zelf zou ik voorkeur geven aan de Rio San Juan voor de natuur en dieren. Is er vanuit San Juan Del Sur een (goede) verbinding? De moeite om de verplaatsing te maken?
Ik las ook dat het ov op zondag heel beperkt is. Is dit ook zo voor shuttle diensten of taxis?
Klopt het dat er op Ometepe tussen Altagracia en San José of Moyogalpa een slechte weg ligt? We komen aan vanuit Granada in Altagracia maar we willen graag vanuit San José of Moyogalpa de ferry nemen richting SJDS.
Alvast bedankt voor alle tips en hulp!
Groetjes,
Julie